[python] globalni promenne

Petr Mach gsl na seznam.cz
Středa Únor 12 11:30:54 CET 2003

Petr Vaněk wrote:

> s timhle souhklasim
Ale znamena to prepsat cely program kvuli tomu, ze ho chci rozdelit
do vice souboru, to se mi nelibi. Zadny jiny jazyk me k necemu
takovemu nenuti a myslim ze to neni zas az tak neobvykly pozadavek.

> tomu moc nerozumim - proc nepouzijou prijemych vlastnosti
> "objektoveho paradigmatu"? imho se "funkcnim programovanim"
> (narazka:)) pripravujou o to nejlepsi, co python nabizi...
Kdyby byl Python dobry objektovy jazyk, proc ne. Ale dobry
objktovy jazyk pouziva konstrukce string.lenght a ne
lenght(string). Python je uz tedy v zakladu procedurovy
a ne objektovy. Me nevaddi ani jedno, ale michat by se to
imho nemelo.

> neni tohle take znamkou nekvalitniho navrhu aplikace?
Obecne je hierarchicka struktura uzce souvisejicich ci
spolecnych dat imho prinosna, ale v Pythonu je to zda
se problem. Kazdopadne o par radky vys mi radite zapouzdrit
dohromady uplne vsechno, tedy i promm. nesouvisejici :-).

> nesouhlasim. viz:
> http://python.org/doc/Humor.html
>
>          if x: #BEGIN
> 		x = x + 1
> 	#END
>
> 	if x: #{
> 		x = x + 1
> 	#}
>
> :))
To bohuzel neresi problem s odsazovanim, o ktery mi jde :-).
Ale uz bude muj editor alespon umet skocit ze zacatku funkce na
konec a naopak :-).