[python] hledani konkretnich souboru

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Úterý Srpen 10 17:36:37 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Radek Svarz, cas odeslani: 10.08.2004 16:13]

>Vážení,
>koketuju s Pythonem nekolik mesicu. Nedavno jsem narazil na ulohu na
>spocitani narocnosti prekladu jednoho softu. Primarne jsem chtel
>spocitat, kolik buttonu (gif) bude treba prelozit a kolik frazi (v
>ruznych mnoha souborech, fraze je urcena zacatkem "define('" na radce)
>se ve zdrojacich nachazi.
>
>Mohl by nekdo napsat, jak tenhle kod zjednodusit? cekal bych neco na 3
>radky ;)

Proc delat veci jednoduse, kdyz to jde slozite, ze? :-)
Co pouzit neco jako tohle:

    find -type f -name 'button*.gif' | wc -l
    ( find -type f -name '*.php' -print0 | xargs -0 grep '^define(' ) |
wc -l

Pokud 'define(' muze byt v libovolnem souboru, lze druhy prikaz zkratit na:

    grep -r '^define(' * | wc -l

Predpoklada se, ze 'define(' muze byt na kazdem radku jen jedenkrat, a
to na zacatku radku. Pokud chcete spocitat vyskyt vsech retezcu
'define(' v souborech, tak by se do pajpy jeste muselo vlozit neco jako
prikaz 'tr'.

Pozor na to, ze muze byt dovoleno mezi klicove slovo a zavorku psat bile
znaky.

Ehm, take predpokladam, ze pouzivate Linux (jine Unixy nemaji tak
pritulne utility a nemusi tam toto fungovat). Pokud to ma byt pro
Windows, asi uz budete zvykly na to, jak se drbat levou rukou pres hlavu
na pravem uchu a budete potrebovat neco jako program, ktery jste poslal. :-)

Upozornuji, ze je pametove docela neefektivni pomoci metody readlines()
nacitat cely soubor naraz, kdyz vas zajimaji jednotlive radky.

Vlada