[python] python a xml

Miroslav Biňas binas na intrak.sk
Sobota Leden 31 20:08:25 CET 2004

zdravim

stojim pred nasledovnym problemom a potreboval by som trosku nasmerovat:

ulohou je spravit isty system sablon napisanych v xml a na nich potom
realizovat operacie:

- spajanie - na istom mieste sablony 1 sa pripoji sablona 2
- prekryvanie - len zistenie, ci je mozne iste miesto v sablone 1
  prekryt sablonou 2

no - realizacia je v pythone. s xmlkom som v podstate velmi nerobil,
akurat expat v php, tak som automaticky siahol po nom. hmm... to by sa
este dalo s nim vyriesit problem c.1 - pocas parsovania testujem v
sablone 1 miesto, kam mam aplikovat sablonu 2 - ked k nemu dojdem, tak
tam prilepim tu sablonu 2 a zvysok sablony 1 uz len preletim a vysledok
zapisujem bud vonku na stdout alebo niekam do suboru.

no - ale druhy problem sa uz takto riesit neda, pretoze musim vediet po
sablone 1 sa trosku pohybovat. tak som zacal kukat, ze ako je to s
realizaciou stromov v pythone (ze ci reku treba spravit vlastnu
implementaciu alebo je uz nieco hotove). nieco malo som nasiel, ale
potom som sa uberal smerom k nastrojom (modulom) pre pracu s xml. a
dosiel som k xml.dom.minidom. ten nacita xml dokument a ulozi si ho v
pamati do vlastneho stromu, co je celkom fajn a potom poskytuje nejake
metody na pracu s takymto stromom. takze nieco ako hladanie vrcholu,
pripojenie niecoho do xml-ka (do stromu), vypisanie na stdout z pamate
alebo zapis do suboru. parada. ale - neviem, ci umoznuje nieco take,
ako:

- najdi dany node, ktory potrebujem
- priamo za neho zacni zapisovat

pretoze myslim, ze append metoda sposobi len zapis na koniec suboru.

hmm... ak by ma niekto vedel nasmerovat alebo by vedel o niecom
rozumenejsom - velmi rad si necham poradit. v podstate - toto vsetko, co
som tu pisal, su veci len teoreticke. skusal som a aplikoval akurat ten
expat na validovanie xml dokumenta, minidom som skusal len cvicne priamo
do pythona (interpreta). kazdopadne - budem vam povdacny (a dufam, ze
som to tu opisal aspon trosku zrozumitelne ;)

pekny den prajem

mire(c)
--
e-mail: mirek na host.sk
icq: 113397932

english:

slovak:
prosim, neposielajte mi prilohy vo formatoch .doc a .ppt (power point)
precitajte si http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html