[python] Obsluha událostí pro treeview-liststore z GTK

"Ing. Ivo Štolpa" pussa na pussa.cz
Pátek Červenec 23 15:06:37 CEST 2004

Zdravím,

Zkouším pod woknama Python+GTK. Vše funguje kupodivu skvěle. Tedy čekal
jsem větší problémy, jelikož jsem předtím Python ani GTK neznal. Musím
říci, že s Pythonem se mi pracuje fakt dobře a rychle si na něj zvykám i
když nad každou věcí musím přemýšlet několika násobně déle než u svého
vývovojého prostředí pro wokna (Delphi), které používám pro komerční účely.

Zkoušel jsem taky wxPython, ale pythonovský wraper je moc ala C++ a
vůbec se mi v tom špatně psalo. PyGTK je proti tomu procházka růžovou
alejí. Chtěl jsem zkusit i Qt, protože se v této konferenci o něm dost
mluví, ale nepodařilo se mi to pod woknama ani rozjet. Pak je zde ta
pitomá licenční politika a tak jsem se rozhodl pro GTK. Až na několik
(desítek?) odchylek to vypadá docela nativně. Už mám čistý stroj a chci
si na něj nainstalovat linux a zkusit, co to udělá tam. I když nevím,
jestli to zvládnu. Instaloval jsem asi třikrát Mandrake (tuším 8.x a
9.x), což se mi vždycky povedlo a dokázal jsem to spustit. Dál jsem se
nikdy v linuxu nedostal a tak to asi nechám na dlouhé zimní večery :-)

Otázka:

Už druhý den nemůžu přijít na to jak napsat connect, který by reagoval
na poklepání myši na řádku v treeview-liststore. Tedy vybral jsem si
tuto kombinaci, protože  se mi jako hnusnému woknistovi  zdá
nejpřirozenější. Pravda vytváření i jednoduché tabulky je tímto způsobem
poněkud kostrbaté a bál bych se ho označit za jednoduché, ale zvyknout
si lze na všechno. Pokud někdo z vás už ví, jak na to (a dočetl až sem)
prosím o nějaký příklad (nakopnutí) nebo odkaz, kde to najít. V této
konferenci a ani v dokumentaci, kterou jsem zatím o PyGTK našel, jsem
nic na toto téma nenašel. Stáhl jsem si taky treeview tutorial, ale to
je o čistém GTK, takže mi tam chybí ten Python a také příklady jsou tam
v C++ a jak jsem psal výše nesme my dva kamarádi.

Díky za jakoukoliv použitelnou odpověď, která mě postrčí o kus dál.

Ivo