[python] Off-topic : Trolltech, Qt a licencovani

lukas abak na grafi.cz
Čtvrtek Březen 4 08:41:48 CET 2004

JT> Cela windows pod GPL nejsou a nikdy(?) nebudou. Jsou komercni a lidi jsou na
JT> to zvykli. Stejne tak i vsechny vyvojarske nastroje (Visual, Builder ....)
JT> jsou komercni. GPL pak do tohoto obchodniho modelu moc nezapada (viz manifest
JT> od R. Stallmana).
JT> Chces vyvyjet programy pod GPL, je tu linux. GPL neni totez co zadarmo,
JT> smyslem GPL je sirit svobodny software. A uplne za darmo pod wokna neco jako
JT> Qt necekam. A jakmile chces sw prodavat, jsi soucasti komercniho retezce -
JT> zakoupenim windowsu pocinaje, pres zakoupeni vyvojovych nastroju, knihoven
> [...]
to je pravda, ale kdyz uz chci delat nejaky program, ktery chci aby byl GPL, tak
se prece neodriznu od 95% potencialnich uzivatelu. Solaris nebo MacOS taky neni
GNU a nikomu to nevadi.

JT> V pro win bych cekal nejakou verzi Qt, ktera bude k dispozici pouze jako trial
JT> (nebo tak neco), plne funkcni ale jen na vyzkouseni, bez zaruky apod. Budes
JT> li to chtit pak prodavat, ok ale zaplat nam.
JT> Za Qt chteji docela hodne penez. Pro nasince urcite. Dokazu si ale predstavit
JT> hodne firem (ne jen z cr), pro ktere je zakoupeni Qt jen mala polozka.
JT> Osobne bych vsak nizsi cenu uvital.
nechapu proc by mela byt pro windows jina verze. Chapal bych kdyby to bylo pod
licenci, ktera omezuje komercni pouziti bez zaplaceni, pak by to melo smysl, ale
nedat nekomercni licenci je podle me hloupe. Minimalne se tim odriznou lidi,
kteri by to treba pouzili a nekdy i koupili, ale nezkusi to z prosteho duvodu,
ze si to nemuzou "vyzkouset" na nekomercnim projektu.

lukas :)