[python] ping v pythonu

tdc tdc na phreaker.net
Pondělí Březen 22 13:16:35 CET 2004

Gen2n wrote:
> taky bych neco takoveho potreboval, nyni zrovna mapovat disky ve win.
> neco jako "net use q: //PC00//blablabla". Hledal jsem, ale nenasel.
> Leda to udelat jako volání externího programu, coz se mi moc nechce....
> Zdravim
> Pavel

Ahoj,
nejak nevim, co ma windows-specificky zpusob mapovani disku (smb)
spolecneho s obecnymi sitovymi sluzbami (TCP/UDP/ICMP sockety). Jiste,
urcite by slo udelat nativni Python port SMB protokolu, kdyby se nekdo
hodne snazil, ale porad to nebude mit nic do cineni se zpusobem, jak
windows mapuji disky. Na minuly dotaz jsem uz uz chtel odpovedet, at si
onen tazatel nejdriv rozmysli, na co se bude ptat - ping je implementace
ICMP echo a s touhle informaci by si mel vystacit (precist si neco o
socketech by ho urcite nezabilo :)). To same plati pro tento pripad.
Mapovani disku je zalezitost win32 API. Takze zkuste
(windows-specificky) balik win32all a postourat se trosku ve windowsim
COM. Treba takhle:

import os
import win32com.client
client = wnt=win32com.client.Dispatch('Wscript.Network')
client.MapNetworkDrive('x:','//server/sdileny_disk')

pro test:
os.listdir('x:')

_tdc_

PS: STFW :)