[python] 'best' ide

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Pátek Září 10 11:17:23 CEST 2004

Radek Svarz napsal(a):

>Zdravím,
>"možná znovu?" bych rád otevřel otázku NEJ IDE pro vývoj v Pythonu.
>Sám jsem jich vyzkoušel několik (počínaje IDLE samozřejmě :), kromě
>jiných:
>
>Boa, Dr. Python, Charm, IPython, PyPE, pyscintilla, PythonCard, Scite,
>SPE, Leo (opravdu vyjimecny), Eclipse (s pluginem pro Python)
>
>a s tim souvisejici wxDesigner, wxGlade, Visualwx
>Mně osobně se zatím nejvíc zamlouvá SPE. Co vy ostatní?
>Co byste doporucovali pro vyvoj s pygame?
>Můžete tohle téma probrat na srazu a sem dát nějaké závěry :)
> [...]
No tak na tohle bych taky rád znal odpověď. Když jsem se rozhodoval,
který grafický toolkit v Pythonu používat, tak jsem přirozeně zkoušel wx
a tak jsem se dostal i k Boa. To se mi ale moc nelíbilo. Dlouho jsem
dělal v Delphi a Boa se snaží o něco podobného, ale právě to mě na tom
vadilo nejvíc. Snažilo se to vypadat stejně, ale chovalo se to úplně
jinak. Taky jsem zkoušel Dr. Python, ale ta věc snad nemůže být brána
vážně. Grafický toolkit jsem zvolil GTK+, protože jede spolehlivě pod
obojím (win i lnx) a pythonovský wraper k němu je dost zdařilý. U wx mě
vadil právě nepythonovská syntaxe wraperu a taky to že pod lnx to běží
stejně nad GTK+.

Takže teď jsem ve stavu, že na win dělám v IDLE a na lnx v KWrite. Mám
notebook s oběma OS a mám jedny zdrojáky, na ktererých střídavě dělám v
obou OS.

Moc toužím po jednoduchém, ale bezchybném IDE, které by bylo také
funkční pod obojím, protože mezi OS přeskakuji i několikrát za den a
jemné rozdíly v chování a mezi klávesovými zkratkami mě občas pěkně
nadzvednou (kór, když si něco nechca smažu).

Ivo