[python] komercni pouziti pythonu

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Úterý Září 14 21:39:46 CEST 2004

Ivo Štolpa napsal(a):

> Tak jsem zkusil, ten Installer a taky Py2exe.
>
> Vytvořit exe nebylo tak těžké. Exe se však ani v jednom případě nedalo
> spustit. Hlásilo to chybu s importem knihovny pango z GTK. Asi ten
> setup.py bude muset být trochu složitější, ale nevím jak na to. Zdá
> se, že některé knihovny GTK se automaticky nezahrnou do výsledného exe.
>
> Nemá  někdo čirou náhodou zkušenosti s používáním Installeru nebo
> Py2exe spolu s GTK?
>
> Ivo

Jsem sám, kdo používá PyGTK?  No, v každém případě jsem svůj problém
vyřešil. Šlo o to, že Installer automaticky nezahrnuje dll knihovny a
další podpůrné soubory, na které se přímo neodkazuje pythonovský kód.
Nevím, jestli to je tak, jak to píšu, možná je v tom ještě nějaká jiná
souvislost. Rozhodně ale stačilo do souboru *.SPEC přidat i tyto
soubory. Postupně jsem to zredukoval na 35 souborů. Možná, že by ale šel
ještě nějaký vyřadit, ale to již není podstatné. Důležité pro mne je, že
jsem po dvou dnech dokázal vygenerovat exe soubor (i s vlastní ikonkou)
. K tomu pak je adresář SUPPORT, kde je vše potřebné z Pythonu, GTK a
dalších. To je fajn, protože to největší je adresář SUPPORT, který celý
má smysl distribuovat pouze jednou. Při aktualizaci stačí zaslat malý
exe a popřípadě některé další soubory, které se změnily nebo přibyly.
Když se to vše zabalí InnoSetupem tak je to stoprocentní. Vyzkoušel jsem
to i na stroji, kde není ani Python, ani GTK a odhalil jsem tak ještě
další dvě dll knihovny, které na mém noteboku byly ve vyhledávací cestě
a tak nechyběly.

Teď by to chtělo to samé udělat i na Linuxu, ale to není prioritní,
protože jeho uživatelů je mnohem méně, Python a GTK tam většinou už jsou
a uživatelé Linuxu jsou stejně většinou lidi, kteří si všechno nejraději
instalují sami a vůbec nejzaději přímo ze zdrojáků. Nechci ale
opomenout, že pomalu přibývají uživatelé Linuxu, kteří jej používají na
desktopu místo Windows, očekávají podobný instalační komfort a nemají
zájem starat se o podrobnosti.

To už jsem, ale troch odbočil. Nemůžu prodávat slepici, když ještě nemám
ani vejce.

Ivo