[python] Je Python vhodny pro vyvoj databzovych aplikaci ?

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Neděle Září 19 11:27:48 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Miroslav Holeček, cas odeslani: 18.09.2004 22:29]

>Zdravím,
>předem se omlouvám , že obtěžuji začátečnickým dotazem. Zajímal by mě názor
>na použití jazyka Python pro vývoj desktopových databázových aplikací
>(jednouživatelských a provozovaných na systémech MS Windows). Základním
>požadavkem je spolehlivost na všech stávajících verzích Windows (W9x až
>WXP), tj. jednoduchá instalace (pouhým kopírováním), bezproblémová čeština,
>generování  výstupů do XML souborů, ... Pokud se tím zabýváte, jste ochotni
>se podělit o zkušenosti, tj. jakou doporučujete databázi (SQLite ?), jakou
> [...]
Nejsem v Pythonu prilis zkuseny (tak jak bych si pral), proto me berte s
rezervou. Jen trochu ostrileny programator je po absorbovani zakladu
tohoto jazyka schopen vyvijet sw velice velice rychle. Mozna se Vam to
ted nezda, ale dalsim zakladnim pozadavkem na projekt s nejvetsi
pravdepodobnosti bude, aby to bylo hotove nejlepe vcera a taky, aby k
tomu mohl prispivat tym -- treba az Vy to vyvijet nebudete.

Interpretr jazyka Python ma obrovskou (a s oblibou rychle rostouci)
uzivatelskou zakladnu. Diky tomu mam zato, ze obsahuje minimum zavaznych
chyb. Natolik, ze bych se odvazil tvrdit, ze problemy se spolehlivosti
bude do programu zanaset toliko nezkuseny a nesystematicky programator. :-)

Citace z reakce meho kamarada: "Tak jsem v ty tvy semestralce kliknul i
na ten odkaz na zdrojak, abych se mrknul, co to je ten Python, jak ho
porad opevujes. A vono je to, cece, fakt citelny. Vypada to dobre."
Nikdy predtim ho nevidel. To prece neni obvykla reakce (na nic jsem se
ho neptal, rekl mi to sam) na neco neznameho.

Na tema databazoveho backendu jsem do teto konference napsal svoji
poznamku pred par dny.

Odpoved na prvni otazku vaseho e-mailu nedam. Vhodnost Pythonu pro
konkretni aplikaci si nakonec stejne musi kazdy posoudit sam. Doporucuju
cist web a newsy, pak si vybrat kandidaty pro jednotlive casti (GUI, DB,
EXE) a zkusit si to sam... Bohuzel je tu riziko, ze si komponenty
vyberete spatne a to pak ovlivni Vase rozhodnuti.

Proto cekam, ze sem napisou ostatni, aby Vam pomohli konkretneji.

\//\/\