[python] Me vyhrady vuci GUI toolkitum

Michal Molhanec molhanec na seznam.cz
Pátek Červenec 15 14:07:17 CEST 2005

Tkinter
- pokud si dobre pamatuju, listbox vubec nepodporoval klavesy, muselo se
to doprogramovat
- osklivy vzhled na linuxu

wx
- IMHO osklivy api (BTW ti, kteri si mysli, ze je moc C++ckovske
nevideli C++ dobrych 10 let; holt je na nem videt stari)
- kdyz jsem ho chtel rozchodit na linuxu tak mi pygtk nejelo, protoze
aplikace pouzivala unicodovy stringy a pygtk2 nebylo v te dobe jeste
uplne dokoncene (byt to bylo uz dost dlouho po gtk2) a pripominalo spis
sbirku bugu

gtk
- wokenni verze nic moc; jednak moc nepodporuje vlakna, jednak
windowsacky gtkcko nema jedno misto s jednim oficialni instalatorem pro
lamy; pro tahani s aplikaci je to velky a rozfrcany do spousty
nesmyslnejch souboru (ostatni toolkity jsou vetsinou +- jedno dllko),
obcas stabilita nic moc (ale to uz je dneska docela dobry), i s Wimpem
je to takovy newindowsacky, hlavne to nepouziva nativni dialogy pro
praci se soubory (to mi dost vadi, byt je samozrejme muzu nahradit),
obzvlaste ty novy je pro bfu dost matouci

qt
- licence
- oficialni free verze pro wokna je dosti archaicka
- uvidime jak bude vypadat ptqt pro qt4
- neoficialni port qt3 vypada pouzitelne, nekdy ho musim vyzkouset

fltk, fox
- kdyz jsem je zkousel naposled nefungovala jim cestina na utf8kovym linuxu

pyswt
- muj oblibenej javovskej toolkit pro python, to vypada slibne
- zatim jen pro swt 3.0, ja bych radsi 3.1 :-)

tak a ted me muzete treba sezrat :-)

--
Regards,
     Michal