[python] Python(CherryPy) a cestina

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Pondělí Červen 27 07:49:53 CEST 2005

dmarko na tiscali.cz napsal(a):

>Pouzivam CherryPy a mam problemy s cestinou v nekterych oblastech. Nemam
>problem cestinu zadavat ani zobrazovat a pres SQLObject ukladat do
>databaze. Pokud vsak chci na retezec s ceskymi znaky aplikovat nejakou
>Python funkci, se zlou se potazu. Napr. pokud mam cesky retezec a chci jej
>prevest na velka pismena  ( "ěščřžýáí".upper() ). Zkousel jsem
>ruzne varianty nastavovani # -*- coding: xxx -*- ale nic. Bud to vyhazuje
>chybu nebo se znaky s diakritikou na velka pismena neprevedou. Muzete
>nekdo poradit?
>
>Díky,
> [...]
Mě to funguje korektně, pokud řetězec převedu do pythoního unicode. Pak
mě korektně funguje jak upper, tak lower. Já vnitřně pracuji v utf-8 i
stránky generované v CherryPy jsou v tomto kódování. Nic tedy nebrání
text =  unicode(text,'utf-8').upper().encode('utf-8'). Pokud to nechám v
utf-8 nebo třeba v cp1250, pak se stane to, co popisuješ, tedy po upper
zůstanou znaky s českou diakritikou tak jak byly. Ostatní se převedou na
velké.

Ivo

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071