[python] zaporny systemovy cas

superman feed na centrum.cz
Úterý Listopad 28 14:52:55 CET 2006

Martin Blazik napsal(a):
> Vetsinou tak do 20 sekund. Kdyz se pouzije zjednoduseny kod, tak to trva
> vetsinou dyl. Taky jsem empiricky zjistil, ze docela zalezi na zatzi
> daneho stroje. Pokud ho zatizim tak, aby oba cesory bezely naplno,
> k chybe dochazi po mnohem vetsich intervalech.
> Mozna je jeste treba rict, ze k chybe nedochazi pri kazdem volani.
> Proste jen nekdy po nejakem case. Ten skript co jsem poslal je napsan
> jen kvuli testovani, protoze je schopen danou chybu vyvolat a abych mel
> moznost vyzkouset to i na dalsich strojich.

Protože jak jsem napsal, timer čas odhaduje! Vy mi pořád nevěříte, ale i
Váš popis tomu napovídá. Vezměte si, že čím je větší zátěž stroje, tím
kratší časová kvanta mezi přepínáním procesů a tím přesněji, tedy po
menších kvantech se inkrementuje časovač operačního systému, tedy i
timer. Pokud je stroj nezatížený, dopřeje procesům dlouhá kvanta, než
dojde k přepnutí do jiného kontextu.

A co má chudák knihovna dělat, když obsahuje funkci, která má vrátit čas
v mikrosec. a k dispozici má mnohem hrubší údaj? No tak prostě si vycucá
zbytek z prstu, když to řeknu vulgárně. A občas holt jde do minulosti.

Miloslav Ponkrác