[python] Staistika python.org

superman feed na centrum.cz
Neděle Říjen 15 14:07:44 CEST 2006

> Kdyz pises o registrech, mas asi na mysli windows. Ani jedno neni treba.

Nebudu se přít, spustil jsem Registry monitor, nastavil filtr na py* a
spustil jsem příkazový interpretr Pythonu. Registry monitor mi ohlásil
čtení tímto Pythonem na 118 klíčích v registru!!! Takže celý interpretr
je bohužel závislý na nějakém globálním nastavení systému !!!

> Instalace neni nutna:
>
> http://wraith.iglu.cz/python/pouzivani-mobilni.php

Instalace není nutná, ale to co tam popisuje je legální hackování.
Nechápu proč interpretr Pythonu je závislý na registrech, cestách,
proměnných a dalších.

> Jedine cim si nejsem jist je, zda dochazi k zapisu do registru, imho ne.
> Jestli ano, tak do uzivatelske oblasti, ne systemove, do ktere byva
> adminy casto zakazano zapisovat.

Registry monitor bohužel mluví jinak. Python se zajímá jak o systémovou
oblast registrů, tak i o uživatelskou. A zajímavé je, že mě Python právě
do celosystémové oblasti registrů zapsal.

> Sireni zdrojaku neni rovnez nutne, staci sirit pyc soubory, o tom tu
> bezela debata nedavno.

Ale není možnost jak portable šířit ten interpretr těch pyc souborů, což
je trochu problém tak, aby mohl být nezávislý na nastavení systému.

Druhý problém je ten, že když bude mít globální systém nainstalovaný
jiné moduly,  nebo jinou verzi modulů, tak se ovlivňují. A neexistuje
možnost, jak přes parametry interpretru mu nastavit vše, co jinak čte v
registrech. Prostě neexistuje. A to je fakt problém.