[python] Staistika python.org

superman feed na centrum.cz
Neděle Říjen 15 18:32:21 CEST 2006

> Neni zavisly, to ze interpret zkousi nacist nejake klice neznamena, ze je
> potrebuje. Ja ve windows nemam zadne klice *.py ani *python* a
> interpret si klidne funguje a co predevsim, zadne takove klice pri
> spsteni ani nevytvoril. Overeno exportem registru pred a po spusteni
> a prohnanim diffem.

To, že je zkouší načíst, to znamená, že je asi zkouší použít, ne? To
znamená, že interpretr prostě zkouší použít pokud v registrech něco je,
jako jsou cesty, locales, nějaké seznamy modulů a co jsem tam ještě za
kýho čerta viděl.

Jinak řečeno, chování Vašeho python intepretru, který si lokálně
nainstalujete, nebo spustíte z Flashky je závislé na tom, co náhodně je
na tom systému a jestli není nějak jinak nastavený globální python
interpretr. Chápete?

> <  > Instalace neni nutna:
> <  > http://wraith.iglu.cz/python/pouzivani-mobilni.php
> <
> <  Instalace není nutná, ale to co tam popisuje je legální hackování.
> <  Nechápu proč interpretr Pythonu je závislý na registrech, cestách,
> <  proměnných a dalších.
>
> To neni zadne hackovani, je to standardni nastaveni env. promennych,
> z kterych umi python alternativne nacist nutnou konfiguraci.

Ano a závislost na globálních cestách, nikoli na relativních cestách. To
hackování spočívá v tom, že se složitě zjistí, na jakém disku je
interpretr a navíc ty hacky na tom iglu.cz předpokládají, že je na
přesném adresáři na kořeni disku, jinak by to moc nefungovalo. Navíc je
otázkou, jestli se tam skutečně nastavuje vše.

> <  > Jedine cim si nejsem jist je, zda dochazi k zapisu do registru, imho ne.
> <  > Jestli ano, tak do uzivatelske oblasti, ne systemove, do ktere byva
> <  > adminy casto zakazano zapisovat.
>
> <  Registry monitor bohužel mluví jinak. Python se zajímá jak o systémovou
> <  oblast registrů, tak i o uživatelskou. A zajímavé je, že mě Python právě
> <  do celosystémové oblasti registrů zapsal.
>
> Zajimat se muze, podstatne je, ze to nepotrebuje k zivotu a kdyz je to zakazane
> tak mu to nijak nevadi.

Aha, takže on to čte jen pro srandu králíkům. Chápu, prostě si přeště
globální hodnotu a pak jí zahodí, programátor si prostě chtěl pocvičit
ve čtení registrů, já zapomněl.

> Nejaky konkretni priklad/problem by nebyl? Za celou svou dosavadni
> praxi jsem se s zadnNejaky konkretni priklad/problem by nebyl? Za celou svou dosavadni
> praxi jsem se s zadnou potizi nesetkal, pokud k mobilnimu pythonu
> byly cesty nastaveny jako prvni.

Já jsem se s problémy setkával tak často, dokonce jsem zoufale v této
konferenci jich několik přímo popisoval. Problém je, pokud prostě nemáte
některé moduly na mobilním internetu a jsou, nebo někdy nejsou v
globální instalaci pythonu v systému. A tohle nikdy nevychytáte, protože
to prostě je tak zamotané, že se v tom ztratíte.

Prostý příklad, dokud jsem se nepodíval do knihoven mysql, nevěděl jsem,
že tato knihovna se pro práci s časem pokouší naimportovat mx knihovny,
jinak se spokojí se standardní knihovnou. Samozřejmě, že tyto knihovny
nemám nainstalované, ale při přenosu programu na jiný počítač, kde byl
nainstalovaný python a mx se můj program chytl těch globálních mx
knihoven a choval se jinak, než na počítačích, kde mx nainstalováno
nebylo. Mě to ani nenapadlo.

Stejně tak mě zajímá, jak uděláte program třeba s py2exe, aby byl
nezávislý na nastavení systému. Protože to jako grafický program bude
mít před sebou baťák, který nastaví cesty a pak ho spustí? To je dost
nešťastné a neefektivní řešení.

Jinak milión dolarů tomu, kdo mě poradí jak vytvořit pomocí py2exe
binárku z pythonu, kterou je možné přejmenovat aby chodila. Když
vytvořím binárku s názvem třeba program.exe tak chodí. Ale pokud jí
přejmenuji třeba na programx.exe, tak skovčí s výjimkou a ani se
nerozběhne. Je to takové dost nedokonalé. I proto raději píšu mnohdy
programy v jiných jazycích, než v pythonu, protože tam prostě takové
nedodělky necítím.

Omlouvám se, nechci hanět python, rád bych jeho problémy vyřešil, jazyk
je to skvělý, ale tyhle věci mě nutí, že ač nerad a nešťasten prostě
musím mnohé věci udělat v jazycích, které se mi líbí méně.