[python] Mobilni python

superman feed na centrum.cz
Neděle Říjen 15 20:59:55 CEST 2006

> Obavam se, ze ti unikaji zakladni fakta, ktera ti predkladam. Jak Interpret
> tak program muze byt na flashce, menici se cesta neni problem, cesty
> lze odvodit od polohy spousteciho skriptu. Presne takto distribuuji sve
> programy zabalene v zipu, kere funguji kdekoli se rozbali. Nic neni pootreba
> nastavovat. Navic v pripade flash isku nebo cd media se meni jen jednotka.
>
> Prosim o uvedeni konkretniho overitelneho prikladu, ktery pusobi pusobi
> problem. Bez toho tve tvrzeni lze povazovat jen za nepodlozenou domenku,
> [...]

Já se obávám jedné věci, že jsi ten problém tak úplně nevyřešil. Zkusil
jsem to podle Tebe. Nastavil jsem PYTHONPATH a sledoval co registry.
Zjistil jsem, že přes nastavení PYTHONPATH čte python pro některé moduly
registry a je schopen převzít globální nastavení z registrů.

Jak jsem na to přišel? Sledováním zdrojových kódů python interpretru,
odkazuji na funkci PyWin_FindRegisteredModule() v modulu import_nt.c,
kde je to jasně vidět, že na PYTHONPATH občas kašle.

Například při použití import readline se vždy python pokusí převzít
globální nastavení z registrů a můžeš se postavit třeba na hlavu. A
převezme si cestu ke globálně nainstalovanému pythonu a přejde importem
na nej!!! A je to v prkně a máš tu problém jako hrom, který nevyřešíš
jinak, než úpravou zdrojových kódu python interpretru.

Proto taky jsem pozoroval náhodné chování pythonu na různých počítačích
na což já mám čich. Jsem schopen najít chybu, nebo problém v programu
během pěti minut tam, kde prostě je.

Stačí Ti jako naprosto konkrétní příklad konkrétního opakovatelného
problému, nebo se bude ještě dále tvrdit, že problém neexistuje, a že je
řešitelný bez úpravy zdrojáků python interpreteru?

Tyhle problémy jsou právě důvodem, proč python pro mě rovná se "časté
průměty s chybami" a "nepredikovatelné chování".

Miloslav Ponkrác