[python] Staistika python.org

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Pondělí Říjen 16 10:51:22 CEST 2006

Podla mna neni Python zavisly na registroch, chyba je len v tom , ze ho
dodavaju iba ako EXE- alebo MSI-Installer.
Tiez nechapem, preco ho nedavaju pre Windows aj ako zip, ktory by som si
rozbalil, nastavil niekde environment ako tu
http://www.caddit.net/downloads.php
a hotovo.

superman <feed na centrum.cz>
Sent by: python-bounces na py.cz
14.10.2006 12:53
Please respond to
Konference PyCZ <python na py.cz>

Konference PyCZ <python na py.cz>
cc

Subject
Re: [python] Staistika python.org

Já bych řekl, že i s mnoha staršími jazyky lze dosáhnout vyšší
efektivity, než s mnohými moderními jazyky. Jenže jsou nepopulární,
protože:

1) nejsou primitivní a jednoduché a lidé si stěžují, že se ten jazyk
musí učit (jako Java, Basic, C#), zatímco u mnohých populárních jazyků
se preferuje rychlé zvládnutí před efektivitou vývoje

2) nestojí za nimi žádná větší firma, která by z každé nicky v jazyce
dělala super hyper extra mega vlastnosti (jako Java, pak dlouho nic a
pak...)

3) nenajdete moc příležitostí na slušně placenou práci v těchto jazycích

Navíc mám teorii, že dobrý jazyk vznikne tak, že jej dělá skupina
znalých lidí. Standardizace a standardizační komise zabíjí jazyk, jako
třeba zabila další vývoj C++. Ono čekat pět a více let na každou blbost,
než se dostane do jazyka je docela slušná motivace použít jazyk další.

Podle mě většímu rozšíření Pythonu brání jeho open source chování a
velké problémy pokud to chcete změnit. Takový interpretr Pythonu není
"portable", zapisuje do registrů globální údaje sdílené všemi interprety
stejné verze v systému, je závislý na globálních adresářích uložených v
registru, čte environment a systémové proměnné, dost nepoužitelné. Kromě
toho nemá standardní binární tvar a pokusy udělat exe binárku vedly u mě
k takovým problémům, že příště Python asi nepoužiji pro tyto účely.

Ne každý chce dávat zdrojáky, a ne každý chce instalovat globální
interpretr do systému.

Jinak Pythonistů je mnoho, já třeba před bashem dávám přednost Pythonu.
A před cmd.exe taky. A pro jednoduché účely též Python.

Miloslav Ponkrác