[python] py2exe problém

superman feed na centrum.cz
Úterý Září 19 08:00:48 CEST 2006

Pokud Vás to ještě zajímá, nakonec jsem program s py2exe rozchodil a
přeložil, ale musel jsem vyhodit modul logger a napsat si jednoduché
logování vlastními silami. Modul logger měl totiž v handlerech odkazy na
import řady různých věcí, které se sice normálně vůbec neuplatnily, ale
při přeložení do exe se všechny hledaly. A řadu z nich jsem neměl ani
nainstalovanou.

Pochopil jsem dvě věci, že python je prostě interpretr a překlad do exe
je z nouze ctnost kde mnoho modulů začne být problematických. A také to,
že py2exe prostě jen hloupě prochází příkazy import a co tam najde to se
snaží připojit a pak na tom trvá uvnitř exe. Jenže dost často to
nedokáže moc dobře a pak jsou problémy.

Trochu mě to zklamalo, protože ne vždy člověk chce distribuovat zdrojové
kódy a ne vše chce dávat jako open source. A hlavně potřebujete něco co
je nezávislé na tom, jestli je, nebo není naintalován interpretr pythonu.

Jak tyto problémy vlastně řešíte vy? Jak vyrábíte verze, které
nepotřebují nainstalovaný python? Já bych hrozně rád vyvíjel v pythonu a
nahradil tak částečně vývoj v C++, prostě python se mi zdá velmi dobrý.
Děkuji za podněty, rád bych python používal v maximální míře, ale tyhle
věci mi dost brání.