[python] py2exe �] [trochu dost]

superman feed na centrum.cz
Úterý Září 19 12:49:36 CEST 2006

> Myslim, ze cele toto zklamani vychazi z predem daneho axiomu, ze "exe je
> dobra..." Snad je to tim, ze se pohybuji ve svete, kde zadne "exe" neni
> a mozna take proto, ze s oblibou podobne "axiomy" lidem nicim ;-), ale
> snazim se rict, ze pokud si zadefinujeme, ze program je tvore soubory
> exe, py, pl a co ja vim jeste, tak jsme docela jednoduse vyresili
> "problem" ;-) A tak jako exe ma sve dll, tak py ma svuj Python.

Problém jsme nevyřešili, neboť prostě nechceme vždy dávat zdrojové kódy.
  Možná se pohybujete ve světě, kde žádné exe není, ale určitě je tam
ekvivalent spustitelné binárky ve strojovém kódu.

> To jsou dve, zcela odlisne veci. Kdyz pominu fakt, ze bych od nikoho
> nechtel kupovat software bez zdrojovych kodu (to samozrejme nikterak
> nesouvisi s obecnym zverejnovanim!), tak je mozne distribuovat pouze
> byte-code nebo dokonce optimalizovany byte-code. Ne, ze by to byl dobry
> napad -- ono to take kazdeho po nejake dobe prejde ;-)

Klidně si můžete koupit sw se zdrojovými kódy. Ale distribuce pyc, nebo
pyo souborů je stále závislá na tom, že někde v systému je instalován
interpret pythonu, a dokonce s určitými balíky a v určité konfiguraci.
Tento interpret pythonu má určité globální nastavení a je určité verze,
což může vadit.

> A ze je potreba nainstalovat Python? No a co? U Javy to nevadi? Asi
> proto, ze si kazdy nejprve zaplati netrivialni mnozstvi penez, aby mu to
> nemohlo vadit... Skoro kazda aplikace je sestavena z nejakych komponent,
> ktere se postupne instaluji, ne? At jsou to RPM ci deb baliky, anebo
> slavne DirectX pribalene ke kazde hre pro Windows. Nektere opravdu
> mamuti projekty treba obsahuji Python primo "v sobe" -- namatkou
> OpenOffice.org, ArcGIS (nebo tak neco), atd.

Javu jde zkompilovat do binárky tak, že nic není potřeba instalovat.
Javu jde dokonce zkompilovat do strojáku, viz gcj.

Mě nevadí, že program bude mít k sobě x dalších sdílených knihoven,
datových souborů, atd.. Mě jen vadí, že to nefunguje v případě pythonu.