[python] XML

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Pondělí Září 25 10:03:00 CEST 2006

Python 2.4.3 standardne podporuje
DOM cez:
import xml.dom.minidom
aj SAX cez:
import xml.sax.handler

Parsovanie sa robi naozaj velmi dobre - ak chces, mozem  poslat jednoduche
priklady na DOM a SAX.
Mal som jediny problem v tom, ze Python na platforme Win pouziva
expat-Parser, ktory som nemal k dispozicii na platforme iSeries.
Tam som skusal xmllib, ide to tiez, ale malo to nejake nedostatky: pozri
http://www.iseriespython.com/ , thread "How to parse an XML document with
iSeries Python? (3 replies ) Postdate: May 27/05"
Modul xmllib je vraj zastaraly.

Potreboval by som tiez nejaky dobry XML-parser napisany cisto v Pythone
(bez prepojenia na kniznicu v C)
Ma niekto nejaky typ?

superman <feed na centrum.cz>
Sent by: python-bounces na py.cz
22.09.2006 21:26
Please respond to
Konference PyCZ <python na py.cz>

Konference PyCZ <python na py.cz>
cc

Subject
[python] XML

Chtěl bych poprosit o radu, co použít v Pythonu pro práci s XML soubory.

Z jiných jazyků předtím znám rozhraní DOM a SAX a pokud možno bych se
oběma vyhnul, bude-li jiná cesta. Rozhraní DOM je podle mě špatně
vymyšlené rozhraní, kterou W3C komise vymyslela pro Javu a ani tam to
není přirozené. DOM rozhraní je strašně nepřirozené, ale nebude-li nic
lepšího, použiji ho. SAX je zase vhodný pro dlouhé soubory, ale já budu
parsovat malé XML soubory a budu potřebovat lítat po uzlech a tam se mi
SAX moc nehodí.

Předpokládám, že určitě bude existovat v Pythonu nějaká přirozenější
cesta, třeba nějaký modul, který je do Pythonu přirozenější. Ale pokud
jsou s nimi problémy a obsahují chyby, pak bych raději třeba něco
složitějšího, ale bezchybného.

Jaké máte zkušenosti s XML Vy? Předem děkuji za všechny rady.