[python] iterable

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Úterý Září 26 11:18:07 CEST 2006

> Asi se vám to nebude líbit, ale pro anglické slovo iterator
> je, hlavně mezi programátory, zažitý přejatý výraz - iterátor.
> Tím pádem lze iterable přeložit jako iterovatelný.

+1

Iterace je běžné cizí slovo přejaté do českého jazyka. Používá
se i v matematice. Iterační, iterace, iterátor, iterovatelný
atd. jsou podle mě velmi přijatelná slova, protože nemáme lepší
český "ekvivalent" ;-)

Viz také http://cs.wikipedia.org/wiki/Iterace

Ve světě se používá strašná spousta slov. Nechtějme
všechno předělávat do češtiny -- zvláště pokud se jedná
o srozumitelné odborné termíny.

pepr