[python] iterable

Pavel Kosina geon na post.cz
Úterý Září 26 12:46:14 CEST 2006

Petr Prikryl napsal(a):

> +1
>
> Iterace je běžné cizí slovo přejaté do českého jazyka. Používá
> se i v matematice. Iterační, iterace, iterátor, iterovatelný
> atd. jsou podle mě velmi přijatelná slova, protože nemáme lepší
> český "ekvivalent" ;-)

OK. OK. Snad všichni jste poznali, že se nepohybuji v oblasti
profesionálního programmingu, přičemž se hlavně věnuji tutoriálům pro
absolutní začátečníky. Takže jsem ani např. toto slovo nepovažoval za
běžné, připadalo mi takové umělé  (asi stejně jako vám jejich překlady)
stejně jako další, např. decorátor (tam jsem ještě ani nepřišel, jak se
to používá a k čemu to je dobré ...) .

Prostě jsem to zkusil. Nicméně stejně si myslím, že čím méně cizích
slov, tím je jakýkoliv text čitelnější i lajkům. Angličané mají v tomto
velkou výhodu, protože odborná slova jsou současně jejich nativní.....
Je to, dle mne, nížší češtinářská invence a odvaha u těch prvních
odborníků, co se s pojmy setkávají jako první, že je prostě použijí tak
jak jsou a ostatní je pak přebírají. Prostě save je sejvnout, a ne
Uložit. Nejsem pro nosočistopleny, jsem však pro kapesníky. To ale jen
tak naokraj....

Díky všem.

--
geon