[python] Nesrozumitelne prirazovaci prikazy zamichane mezi definice standalone funkci v modulu

Petra Javornicka petra.javornicka na gmail.com
Pondělí Červenec 9 00:27:09 CEST 2007

> Muzes udelat i s odkazem na definici funkce:
> index = neco_udelam_s_funkci(index)
> Doufam, ze to je jasnejsi :)

Ne o moc, protoze to neco_udelam_s_funkci je taky funkce, ne?
Jak se z toho pak pozna, ze chci do promenne index strcit adresu funkce
neco_udelam_s_funkci a ne ji zavolat a strcit tam jeji navratovou hodnotu,
kdyz ji predavam argument index :-O

Analogicky ke Tvym prikladum bych cekavala, ze se adresa priradi v pripade:
    index  = neco_udelam_s_funkci
coz by odpovidalo Tvemu prirazeni b=a. Ale kdyz napisu, ze
    neco_udelam_s_funkci(index)
tak to vypada spis jako jeji volani, tedy a(1)

###-

> At uz se rozhodnete jakoli, zajimalo by me, co jste nasli na Djangu
> negativniho...

Zkusim odpovedet zatim sem, treba to bude zajimat i jiny Pythomce :-)

Nejvic zapasime s dokumentaci a reusebilitou - Django se na prvni
pohled jevi velmi slibne a asi ho navrhovuji/delaji lide, kteri vedi
neco o SW inzenyrstvi.
Ale na druhy pohled to vypada, ze nektere jeho subsystemy bychom
potrebovali pouzit v nasi aplikaci, ale nejak nam to nejde a to jsme
tomu venovali znacne usili.

Srovnej napr. vlastnosti automaticky generovaneho editoru modelu v
Admin modulu s collapsable skupinami fieldu, jejich viditelnosti,
poradim, poradim skupin, jejich stosovanim, kalendarem v JS atd. atd.
s vlastnostmi, ktere maji new forms - to je prece bida. Kdyz
chceme/potrebujeme stejne komfortni editor nabidnout BFU treba pro
editovani jeho profilu nebo jakehokoli jineho DB modelu popr. bychom
chteli udelat editor, ktery by editoval model User spolecne s
UserProfilem, ale aby pred BFU by skryval nektera interni pole jako
casy posledniho zalogovani apod. a naopak si odchytil zmenu emailu,
aby se dal autentikovat feedbackem, tak se dostavame do pro nas
neresitelnych problemu - vsechno bychom si museli udelat sami a znovu,
stejne jako jsme si delali bezny typ home page se zabudovanym loginem
a registraci BFU pres email (pravda, pouzivame new forms, sessions,
authentikaci, login).

Kdyz se divame do zdrojovek Admin modulu, protoze dokumentace je vice
nez skoupa, tak podle implementace change_stage() aspol. nabyvame
dojmu, ze zavada nebude na nasem prijimaci :-(

A co je asi nejhorsi, je django-user group - kdyz se tam kolegyne na
tyhle veci pta, tak se ji skoro nikdo nenamaha odpovedet. Fajn - je to
open source a zadarmo - tak co bychom chteli, ze? Ale musim rict, ze
tu user group par dni sleduju a ze jsem se v zadne jine komunite
nesetkala s tak vysokym procentem nezodpovezenych dotazu :-(

Angela