[python] Nesrozumitelne prirazovaci prikazy zamichane mezidefinice standalone funkci v modulu

Petra Javornicka petra.javornicka na gmail.com
Pondělí Červenec 9 11:20:10 CEST 2007

On 7/9/07, Petr Prikryl <PrikrylP na skil.cz> wrote:

> Jestli nemáte chuť do toho se Python aspoň trošku naučit,
[...]
> smažte ho rovnou.  Ale za 2 dny mu na chuť nepřijdete.

No to abych se skoro ohradila ;-)

Kdybychom nemeli chut se Python *ucit*, tak se jim vubec nebudeme
zabyvat, protoze za dobu, kterou jsme stravili studiem Pythonu a
Djanga bychom  meli davno tu web aplikaci hotovou. A jestli to
smazeme, tak proto, ze dojdeme k nazoru, ze s jinou technologii
udelame s mensimi naklady vice muziky...

A co se tyce vlastniho procesu uceni - potrebovali bychom nejakou
slusnou dokumentaci/ucebnici. Python tutorial jsme zvladli,
Pilgrimmovo Dive in Python taky, ale s reference guidem, ten nam
pripada trochu poslabsi - nektere veci jako napr. logging jsou tam
rozebirany vcetne prikladu ad absurdum,  jine veci jsou jen letmo
dotceny. Treba zrovna ty dekoratory: kdyz je budes hledat v obsahu -
nejsou. V indexu - nejsou. Kdyz je predhodis Googlu a omezis ho na
site:docs.python.org, tak to najde tu kapitolu, cos mi poslal. Ale tam
nikde neni uvedeno, ze dekorator musi vracet jinou 'executive' funkci.
To se predpoklada jaksi samo sebou. Zato na teze strance maji naprosto
banalni default argumenty i s prikladem. A teprve, kdyz das Googlu
hledat samotny dekorator, najdes ho nekde v PEP318 (nebo kolik).

Takze vic nez uceni vlastniho Pythonu nam zabira vyznat se v jeho
dokumentaci a najit v ni relevantni informace. Jeste horsi je to s ti
Djangem :-(