[python] Programovani pro vsechny (bylo py3k a nabodeníčka v názvech proměnných)

Pavel Kosina geon na post.cz
Pondělí Červen 25 20:02:08 CEST 2007

Leos Pol napsal(a):
> Priklad:
> Nevim jak se nahradi znak v retezci. Neznam anglicky, takze mi manual
> nepomuze. Google nic poradnyho nenajde, protoze toho moc v cestine neni.
> Nekde je preklad manualu, ale nevim kde. V knizce se spatne hleda, tak
> to poslu do ML py.cz.

Já to cítím trochu jinak: je hodně nezvyklé pro většinu lidí se zde
dočítat takové dotazy. Ale jsou přirozené, pokud se člověk učí
programovat sám, at je to v jakémkoliv věku. Pokud jazyk přestane mít
přírůstky v podobě nových programátorů, postupně zanikne. Python zatím
na školách moc rozšířen není, takže začátečníci-samouci a jejich dotazy
jsou nevyhnutelné.

Já osobně jsem na tyto (a ještě lepší) dotazy zvyklý z programujte.com,
ale jak jsem už napsal, sem mi to nesedí, ale doufám, že si zvyknu.
Někdy se dá na začátečnickém dotazu něco zajímavého, co může stát za
rozvinutí či komentář. Někdy jen rozčílí, jak se může někdo tak blbě
ptát. Jednoduchý návod jak reagovat neexistuje. někdo neregauje, někdo
upozorňuje, odpovídají většinou lidé stejné úrovně. Všimli jste si toho
taky? ;-)  Ne nejlépe, ale odpovídají. Mají v čilé paměti, jaké to před
4 týdny bylo, když toto hledali a našli. A učení někoho je jedna z
nejefektivnějších metod na plné zažití problematiky.

Mě osobně jsou milejší začátečnické dotazy než ticho.

--
geon
Pavel Kosina