[python] idle v linuxu

Filip Štědrosnký regnarg na seznam.cz
Středa Únor 20 19:41:41 CET 2008

On Út, úno 19, 2008 at 11:15:31 +0100, Ondrej Beranek wrote:
> Dobre dopoledne,
>
> Přešel jsem z (z časových důvodů) gentoo na debian a mám problém s
> idle, pokud v něm spustím něco co je ve smyčce tak se mi idle a
> všechna jeho okna zaseknou, ale já vím že program běží normálně. Pokud
> program produkuje nějaký výstup do konzole tak se tenhle výstup
> nevypisuje.
> Pokud program skončí tak idle zůstane KO.
>
> V gentoo mi to nic takového nedělalo, měl jsem ho přes rok. Nic
> podobného to nedělá ani ve windows.

Dobrý den,
IDLE používá k zabrábnění tomuto chování vlastní podprocesy, se
kterými komunikuje pomocí jakéhosi RPC a pokud tohle z nějakého
nefunguje (chybějící či poškozené moduly, whatever), nebo pokud
je IDLE (implicitně či explicitně) spouštěno s volbou -n, python
kód se spouští přímo v rámci procesu IDLE, což samozřejmě zabra-
ňuje v běhu Tk mainloopu. Nezobrazuje se vám náhodou hlášení
podobné tomuto ?

# Subprocess Startup Error
# IDLE's subprocess didn't make connection.  Either IDLE can't
# start a subprocess or personal firewall software is blocking
# the connection.

Je možné, že buď se IDLE nějak implicitně spouští s -n, pak
by žádné hlášení vidět nebylo, nebo se jedná o poškozené
moduly či jiný problém v SW konfiguraci --- maximálně zkusit
přeinstalovat balíčky, nebo se zkutečně jedná o problém se
samotným spojením, jak je naznačeno --- ale firewally by
neměly blokovat localhost, afiao.

--
regnarg --- http://rg.pretel.cz -- JID: regnarg na jabber.cz
V péči o štěstí druhých nacházíme své vlastní.   --Platón