[python] pysql_premenna

Dusan Zatkovsky msk.conf na seznam.cz
Úterý Červenec 22 16:37:43 CEST 2008

> este otazka pri mojom prvom priklade bolo jasne ze hodnota c bola pomocou
> input stanvena na integer taktiez to bolo stavonene aj v table. tym ze by
> som to vlkladal pomocou %s tam by som urcite narusil datovu strukturu ale
> ak to hodim ako %i to by mohlo byt v pohode, nie? alebo jednozancne zabunut
> na toto a vkladat to pomocou ...'?') % (c)) ???

Jednoznacne pouzivat binding, ziadne nahradzovanie stringov. Obcas sa tomu
sice clovek nevyhne ( napr. meno tabulky zavisi na premennej ( 'SELECT
blablabla FROM tabulka_%d WHERE a=?' ), ale predide sa tym mnohym problemom (
napriklad pri praci s unicode som s tym zazil svoje ).

> este jedna otazka do plena:
> pysqlite1 alebo MySQLdb modul, ta druha varianta sa mi zda byt omnoho
> pouzitelnejsia a taktiez aj prenositelnost tam bude dobra. Poopravte ma ak

Mozno by nebolo od veci si ujasnit, aky je rozdiel medzi sqlite ( embedded ) a
mysql ( server ), inak je otazka bezpredmetna.

--
Dusan