[python] Tipy na návrh třídy

Martin Stiborský martin.stiborsky na gmail.com
Čtvrtek Červenec 31 10:51:29 CEST 2008

Zdravím, opět bych vás rád poprosil o vaše rady a zkušenosti.

Jde o to, že bych rád elegantně vyřešil jednu část mého programu. Píšu
si jabber bota, který bude bydlet na mém routeru a hlídat některé
věci, torrenty, datové přenosy, připojené uživatele, pro srandu jsem
ho naučil i típnout aktuální dění kolem routeru z připojené kamerky,
prostě taková hračka ..

Problém je, že příkazů na které bot reaguje se už nahromadila celkem
hromada. Ve slovníku si udržuji jako klíč slovo, nebo slova na které
bot zareaguje a jako hodnota je odkaz na příslušnou  metodu. Pokaždé
když chci novou funkci bota, musím napsat metodu a přidat ji do
slovníku + text na který bot reaguje. Toto bych chtěl automatizovat.
Jenže hned první věc je, že nevím kam nacpat string který vyvolá
funkci, zkusil jsem do šoupnout do __doc__ metody, při inicializaci
třídy se projde jmenný prostor, vypreparuje se všechno co je metoda
přes ismethod() z modulu inspect, koukne se na __doc__ metody a
vytvoří slovník naplněný daty. To by snad i šlo, ale nelíbí se mi to
..

Za vaše rady a tipy bych byl velmi vděčný ...

--
S pozdravem
Martin Stiborský

Jabber: stibi na njs.netlab.cz