[python] MySQL - nativní rozhraní pro Python

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Pondělí Červen 30 23:21:35 CEST 2008

O SQLAlchemy nic psat nemuzu, nikdy jsem s tim nepracoval.

Django je framework pro psani webovych aplikaci (jeden z mnoha), ktery
mimo jine obsahuje funkcnost pro praci s databazi "pythonovskym
zpusobem".
Tj. misto toho abych pracoval primo v databazovem jazyce SQL a psal:
  SELECT ulice FROM adresy WHERE ulice LIKE '%Sokolska%'
nebo
  INSERT INTO adresy (ulice) VALUES ('Sokolska')
muzu pracovat primo s objekty v Pythonu, tj. pouziju:
>>> from app.models import Adresa
>>> sokolska = Adresa.objects.filter(ulice__contains='Sokolska')
>>> prvni_sokolska = sokolska[0]
>>> posledni_sokolska = sokolska[-1]

Pokud chci neco ulozit do databaze, nemusim resit na urovni
databazoveho SQL jestli budu delat INSERT nebo UPDATE, proste vezmu
odpovidajici objekt a zavolam jeho metodu save()
>>> prvni_sokolska.ulice = 'Sokolska_zmenena'
>>> prvni_sokolska.save()

(tohle jsou _hodne_ zjednodusene priklady, pochopitelne)

Django umi pracovat s ruznymi databazemi na pozadi (predpokladam ze
SQLAlchemy taky). Pokud byste chteli pouzit Django jenom pro
zjednoduseni prace s databazi, je to asi spatny napad (ja to tak
delam, ale mam i jine duvody). Pokud byste chteli vyvijed webovou
aplikaci v Pythonu, stoji Django rozhodne za zvazeni (ale neni to
jedina moznost).

Vice se da najit na http://www.djangoproject.com/documentation/ nebo
na http://www.djangobook.com/en/1.0/ (ta se da koupit i v papirove
podobe). I u nas se par lidi pouzivajicich Django najde, viz
http://djangopeople.net/cz/.

Tak, a ted si pripadam jako bych Django prodaval a mel z toho provize ;-)

   Jirka