[python] freeze,dynamicke knihovny

BoneFlute boneflute na taco-beru.name
Čtvrtek Listopad 13 15:09:19 CET 2008

rajcze napsal(a):
> Ahoj,

> zajímalo by mě, proč se ti statické linkování knihoven zdá být
> "nějakým nesystémovým způsobem".
Vzniká duplicita.

> Je to docela standardní způsob distribuce aplikací (netvrdím, že je to
> ten nejlepší), právě pokud chci zajistit že ten distribuovaný
> prográmek bude všude mít k dispozici knihovny které potřebuje, ve
> správné verzi. Pro patchované knihovny je to snad i ten nejlepší
> postup.
Každá knihovna má své označení verze. Balíčkovací systém si je schopen
zajistit dispozici správné verze.
Patchovaná knihovna je výjimka, to jsem zmínil. Je nefér to použít jako
argument.
Představa, že bych měl na linuxu třikrát nainstalované Qt stejné verze
jen proto, že je pohodlnější to staticky zlinkovat - asi bych měl drobné
poznámky.

> No jo, ale bohužel nemáme jenom deb balíky. A vytvářet balík pro každé
> distro (ano, dokonce i pro .deb based distra velmi často nestačí
> jediný deb balík) je nemístná otročina.
Tak hrozné to snad není.
http://asic-linux.com.mx/~izto/checkinstall/ by měl umět vytvářet hned
tři verze balíčků z jedné definice.

> Co se týká Windows je říct "potřebuješ ještě tyhle knihovny, tady si
> je stáhni" docela jednoduché, u Linuxu to už tak jednoduché být
> nemusí.
Když, tak bych to viděl právě jednodužší na linuxu, než ve Windows. Ale
tak či tak, preferuju systémové řešení.

> OT: závidím ti takové zákazníky, krerým můžeš dát do ruky půlku
> potřebných věcí, s tím že zbytek si můžou sehnat, a oni ti pořád dobře
> zaplatí.
Nic takové jsem neřekl. Tak arogantní nejsem, abych řekl zákazníkovi:
"sežen si to". Na druhou stranu, abych trávil čas řešením, jak zabalit
do balíčku všechny související knihovny, tak to fakt raději řeknu
zákazníkovi at klikne třikrát místo jednou.

--
BF