[python] freeze,dynamicke knihovny

BoneFlute boneflute na taco-beru.name
Čtvrtek Listopad 13 17:04:17 CET 2008

rajcze napsal(a):
> To samozrejme je, ale obcas muze byt problem tu konkretni verzi vubec
> v repozitari najit.
Ano. Ale nemusíš být závislej na repozitáři. Mě šlo hlavně o to, použít
balíčkovač. Zda budeš balíčky stahovat z netu, nebo mu je ručně
podstrčíš, to už je mi jedno.

> [...]
> predpokladam Petrovi jde).
>
> Dam priklad:  napises si treba IM klienta, kteryho budes chtit nosit
> na flashce abys kdekoli mohl chatovat a mel u toho pristupnou svoji
> historii, whatever...
>
> No a ted jedinej zpusob jak zajistit, ze kamkoli prijdes ti to pojede,
> je staticky k tomu prilinkovat vsecky knihovny, protoze se muzou
> vyskytnout pocitace, kde to budes chit spustit, ale nebude tam ta
> knihovna co potrebujes a soucasne nemas opravneni si ji tam
> doinstalovat (netova kavarna, skola, whatever).
V takovém případě souhlasím.
I když pevně doufám, že se vytváření takových aplikací nestane zvykem.

> Me to prijde jednodussi na windows, protoze tam mu ty instalacky
> knihoven muzes dat uplne jednoduse (typicky k jedne verzi knihovny
> jedno MSIcko) a dal nemusis resit (pripadne udelas instalator, ktery
> to komplet nainstaluje sam, ze...). Kdezto v Linuxu to takhle
> jednoduse (napric vsemi distribucemi) neudelas (resp klidne udelas,
> kdyz do toho distribucniho balicku nacpec zavislost na knihovne X
> verze Y, ale nezarucis, ze takovou bude to distro v repozitari mit).
Nesouhlasím. I když na tom až tak nezáleží.
Ve windows je filozofie každá aplikace své knihovny. V linuxu všechny
knihovny pro všechny. Samozřejmě s výjimkami. Windows má tendence
linuxovatět a linux bohužel chytá nemoci windows. A prasit se dá všude,
jak jsi sám naznačil.

Ale to už jsme asi už hodně mimo původní námět threadu.

--
BF