[python] Tkinter: mainloop()

Lansky, Milan Milan.Lansky na acision.com
Čtvrtek Červen 4 10:48:38 CEST 2009

Dekuji moc,

Presne to jsem potreboval:
import Tkinter
def prn():
    root.after(1000,prn)
    print 'Text..'

root = Tkinter.Tk()
root.after(1000,prn)
root.mainloop()

Akorat mala podotazka, neni nejaka jina funkce podobna after, abych ji zavolal pouze jednou a ne v kazdem kroku.
Neco jako every_time(deltime, funkce)

Omlouvam se, ale tyto informace jsem nenasel v zadnem uvodu do Tk(). Asi si koupim knizku.

Milan

-----Original Message-----
From: python-bounces na py.cz [mailto:python-bounces na py.cz] On Behalf Of Filip Štědronský
Sent: Wednesday, June 03, 2009 7:03 PM
To: Konference PyCZ
Subject: Re: [python] Tkinter: mainloop()

Dne 3.6.2009 18:43:30 napsal Lansky na pop3.seznam.cz:
> Zdravim,
>
> Potreboval bych poradit jak v Tkinetr provadet programovy kod vramci
> cyklu mainloop(). Jak muzu svuj kod spoustet v mainloop. Nikde nemuzu
> najit zadny popis.

Omlouvám se za duplikát, ale omylem se mi povedlo poslat mail
v půlce.

Vedlejším důsledkem toho jak všechny GUI toolkity Tkinter
nevyjímaje fungují je, že jejich mainloop musí běžet "pořád",
tedy alespoň pokud chceme, aby aplikace nepřestala reagovat.
Nemůžeme tedy spustit žádný déle (třeba v řádech sekund) běžící
kód, protože po tuto dobu by program nereagoval na uživatelský
vstup a ani nepřekresloval okno (známý efekt "šedých a býlých
obdélníků", pokud ho třeba něčím překryjeme). Pokud nechcete
používat vláken (která jsou většinou v GUI zdrojem mnoha
nepříjemných situací) nebo více procesů, je nutné kód
"rozkouskovat" na části které běží dostatečně krátko a ty
pak spouštět v rámci mainloopu --- nejčastěji jako reakce na
události, nebo načasovaně, metodou after objektu Tk:

def metoda():
tk_objekt.after(50, metoda)

Spustí kód metody za 50 milisekund od volání after (až se řízení
vrátí zpět k mainloopu, samozřejmě).

Snad to dává nějaký smysl
F.Š.

--