[python] socket + udp + vytváření paketů

Jakub Vojáček jakohv na seznam.cz
Úterý Únor 21 20:55:53 CET 2012

Dobrý den,

v zadání je uvedeno, že indikátor spojení a sekvenční číslo je v
reprezentaci network byte order (big endian) - znamená to tedy, že ten
zbytek mám reprezentovat v little endian?

data jsem zkoušel balit s paddingem i bez paddingu, ani jednou server
neodpověděl, takže to asi nehraje roli (i když jako korektní řešení se
mi zdá použít tu verz bez paddingu). Pomocí wiresharku jsem vysniffoval
ten packet a má obsah

f8 d1 11 a2 4f 2c 48 5d  60 85 3e d8 08 00 45 00
00 26 0c 13 00 00 80 11  f1 d4 c0 a8 00 69 93 20
e8 ad e7 a7 0f a0 00 12  ca 71 00 00 00 00 00 00
00 00 01 31

Ale ty data jsou nějak zakódována a popravdě se v nich moc nevyznám.
Referenční řešení, které by fungovalo a jehož pakety bych mohl
vysniffovat bohužel nemám.

Přístup k serveru mám, ale pouze vzdálený (beží na 147.32.232.173:4000),
ale protože tahle úloha je udělána tak, aby se programovala v C nebo v
Jave, tak žádné testovací rozhraní, které by mi řeklo, co je špatně
neexistuje (Python jsem si mohl zvolit, ovšem bylo mi řečeno, že musím
počítat s "nulovou" podporou ze strany školy. Mám tedy pouze k dispozici
refernční výstup programu, kde se klient připojuje k serveru:

232 00000000*SEND*127.0.0.1:4000 seq=0 ack=0 flags=01 data(1):
01                                        = zpráva zaslaná klientem
311 8CB60002*RECV*127.0.0.1:4000 seq=768 ack=0 flags=00 data(256): d0 93
9a 0e 35 da 0b 9e ... 08 0a e0 08 4c 33 37 c9   =   odpověd zaslaná
serverem (tu právě nedostávám)

Bohužel celé to zadání je trochu zmatené. Je řečeno, že příznak má být
první zprávy nastaven na SYN a je tam tabulka:
číslo bitu 	7 	6 	5 	4 	3 	2 	1 	0
příznak 	- 	- 	- 	- 	- 	RST 	FIN 	SYN

A nyní mi tedy není  úplně jasné, jestli příznaku syn odpovída číslo
000000001 = 1

Vypadá to, že asi nakonec budu nucen použít některý z podporovaných jazyků.

Děkuji za Vaše názory

Jakub