[python] Dive Into Pyton 3 cesky -- opraveno, sbiram chyby...

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Středa Únor 29 09:14:47 CET 2012

zu1234 napsal...

>Při prohlížení HTML verze mi poněkud vadila velká výška řádků.
>Hlavně se tím (na mém (normálně) malém) monitoru znehodnocuje
>výborné synchronní označování řádků programu a odpovídajícího komentáře.
>Pořešil jsem to tak, že jsem si ve své lokální kopii upravil css definice.

Když kliknete dole na Mark Pilgrim, dostanete se na stránku
"O knize" http://diveintopython3.py.cz/about.html. Když i na této
stránce kliknete dole na Mark Pilgrim, dostanete se na stránku
"Tiráž" http://diveintopython3.py.cz/colophon.html
... a na ní se dočtete:

"Nikdy nepodceňujte hloubky, do kterých se stále něco odkládající autor noří."

Nyní již od Internetu odstřižený, případně pod neznámým pseudonymem
se připojující autor je zjevně perfekcionista -- i když to z lehkého stylu
psaní nemusí být na první pohled tak patrné. Určitě má nastudované
přinejmenším základy typografie. K jejich nejzákladnějším základům
patří i volba písma, řádkování, stylu všeho možného. Abych to zkrátil...

Věřím, že někdy se zhuštěnější písmo může hodit, ale zrovna tyhle věci
nebudu upravovat pro celý zveřejněný překlad knihy.

>Mimochodem, okouzlen výkladem o generátorové notaci slovníku jsem se ji
>jal zkoušet. Ale zapomněl jsem že jedu na verzi 2.5 :-)

Vřele doporučuji přejít na poslední verze Pythonu, tedy na 2.7.2 a na 3.2.2
http://www.python.org/download/

Python 2.7 je velmi dobře použitelný všude tam, kde jste použil Python 2.5.
Navíc má implementovánu většinu věcí z Pythonu 3, které se daly přenést.
Viz například:

c:\>python
Python 2.7.1 (r271:86832, Nov 27 2010, 17:19:03) [MSC v.1500 64 bit (AMD64)] on win32
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>> d = { k:k*3 for k in xrange(5) }
>>> d
{0: 0, 1: 3, 2: 6, 3: 9, 4: 12}

Mějte se fajn a Pythonu...