<div class="gmail_quote">superman napsal: <br><div class="gmail_quote"><div class="Ih2E3d"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">A pak zapomínáte na obrovskou výhodu kolektivní práce,<br>

kterou jako osoba nemáte. Jako osoba, když něco nezvládnete, máte smůlu.<br>
Jako kolektiv můžete selektivně přitáhnout ty lidi, kteří zvládnou to co<br>
je potřeba.</blockquote></div><div><br>Já na to naopak nezapomínám, já to vidím jako obrovskou výhodu. Na druhou stranu, množství lidí schopných přispívat je tady značně omezené, takže ten princip, který popisujete, nefunguje dokonale.<br>

<br>Každopádně to není v žádném konfliktu s tím, co jsem tvrdil já, tedy že obsah lze iteračně dopřesňovat podle znalostí lidí, kteří se nad psaním sejdou. A věřím, že teprve až začne *nějaká* aktivita, ozvou ti, kteří opravdu&nbsp; budou schopni psát a ne kecat.<br>

<br>Z toho plyne, že definovat a zakonzervovat obsah publikace předem, než známe cokoliv víc, než že můj nick je slush a Váš superman je prostě nesmysl. Kolektivní práce tak nefunguje, cokoliv se může kdykoliv změnit/upravit, pokud se najde někdo, ochotný dopsat zajímavou kapitolu a ostatní s tím budou souhlasit.<br>

&nbsp;<br></div><div class="Ih2E3d"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">
Iterativní způsob je způsob obrovského mrhání prostředky a časem lidí.</blockquote></div><div><br>Neexistuje větší míra souhlasu, než kterou bych v tuto chvíli chtěl projevit.<br>&nbsp;<br></div><div class="Ih2E3d"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">


Dávám takový příklad - kdyby Microsoft vyvíjel Windows stejným způsobem<br>
jako se vyvíjí Linux, dávno by zkrachoval na neefektivnosti svého<br>
vývoje.</blockquote></div><div><br>Kdyby měl Bůh minimalizovat svoje náklady, zřejmě by nikdy nevzniknul člověk. Bůh by si spočítal, že je efektivnější vytvořit jen mravence, protože jich může být hodně a jsou nenároční na TCO.<br>

&nbsp;<br>Naštěstí byl Bůh machr a definoval evoluci :-).<br><br></div><div class="Ih2E3d"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;"> Zkuste si spočítat skutečné člověkohodiny práce třeba jen na<br>


Linux kernelu a přepočítat je do reálných peněz, pokud byste měli platit<br>
vývojáře.</blockquote></div><div><br>Ano, ale Vás za psaní knihy nikdo platit nebude.<br><br>Na druhou stranu, stačí, když každý z dvaceti lidí napíše 10%&nbsp; textu, výsledkem je stoprocentní knížka. Kdyby to měl psát jeden člověk, nadře se mnohem víc. Overhead je nutné zlo evoluce (nebo kolektivní práce).<br>

&nbsp;</div><div class="Ih2E3d"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">Zjistíte, že by je nikdo nezaplatil. Právě proto, že to nikdo<br>

neplatí, nikoho nenutí vyvíjet linux kernel efektivním způsobem a<br>
výsledkem je, že se udělá mnohonásobek práce z nichž naprostá většina je<br>
spláchnuta do záchodu. Zdůrazňuji kvalitní práce vynikajících a<br>
schopných programátorů.</blockquote></div><div><br>Já s Vámi naprosto souhlasím. Přesto ale považuji linux kernel za dokonalejší dílo (flexibilnější, s lepším principem), než za *stejnou dobu* vytvořil MS.<br><br>Když už jsme u toho, zatímco tvůrčí potenciál MS je víceméně konstantní (firma nemůže najmout výrazně více kvalitních lidí), tempo vylepšování linux kernelu se stále zrychluje.<br>

</div><div class="Ih2E3d"><div>&nbsp;</div><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;"> To je třeba důvod, proč jsem nikdy neměl zájem<br>
pracovat na Linux kernelu.</blockquote></div><div><br>On Vás k tomu nikdo nenutil. <br><br></div><div class="Ih2E3d"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">


Pokud hodláte knihu psát způsobem &quot;nějak chaoticky jí začneme vytvářet&quot;,<br>
a pak se uvidí, tak se stanou tři věci:<br>
<br>
1) Zahodí se minimálně 80% práce lidí do záchodu a jen menšina se použije.</blockquote></div><div><br>To považuji za přiměřený odhad. Ten, kdo do toho půjde s tím musí počítat. Jsme zpět u té motivace.<br>&nbsp;<br></div></div>
Marek<br>
</div><br><br clear="all"><br>-- <br>gtalk/<a href="mailto:jabber%3Aslush@jabber.cz">jabber:slush@jabber.cz</a><br>email/<a href="mailto:msn%3Amarek@palatinus.cz">msn:marek@palatinus.cz</a><br>icq:360-737-802<br>tel:+420 724 249 422