<div dir="ltr"><div><div><div><div>Technicky rozdil mezi PUT a GET je minimalni. Je ale konvence, aby akce odpovidala tomu HTTP "slovesu".<br><br></div><div>Uplnym minimem je rozliseni mezi GET a POST. Tzn. GET (narozdil od POST) by nemel menit vnitrni stav serveru, pouze ten stav cist.<br></div><br></div>HTTP REST uz je striktnejsi a popisuje presnejsi pouziti i DELETE, PUT, PATCH, etc. <br><br></div>Pokud nemas vylozene duvod to nedodrzovat, tak je lepsi se te konvence drzet.<br><br><br></div>A.<br></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr">On Tue, Sep 15, 2015 at 9:54 PM Marek Nožka <<a href="mailto:marek@tlapicka.net">marek@tlapicka.net</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Ahoj<br>
<br>
On Tue, 15 Sep 2015 08:40:33 +0200 Honza Javorek <<a href="mailto:mail@honzajavorek.cz" target="_blank">mail@honzajavorek.cz</a>><br>
wrote to Konference PyCZ <<a href="mailto:python@py.cz" target="_blank">python@py.cz</a>>:<br>
<br>
> Jestli mají posílat nějaké informace a těma měnit stav na serveru, tak<br>
> musíš použít i něco jiného než GET, pokud se budeme bavit aspoň o samotném<br>
> blbém HTTP, když už ne o RESTu.<br>
<br>
To je právě to, co nechápu. Pokud vezmu množinu jednoduchých akcí jaký je<br>
rozdíl mezi<br>
<br>
GET /123acb/krok<br>
<br>
a mezi<br>
<br>
PUT<br>
id = "123abc",<br>
akce = "krok"<br>
<br>
Chápu, že když chci poslat nějaký větší objem dat je PUT jistě lepší, ale<br>
pokud jde jen o jednoduché povely, co mi PUT nebo DELETE přináší za výhodu?<br>
<br>
> Já bych ti to klidně nějak zkusil namodelovat, ale k tomu by se hodila<br>
> komplet pravidla té hry a možné stavy, do jakých se lze dostat a jak se do<br>
> nich lze dostat.<br>
<br>
Pravidla jsou zatím velice jednoduchá:<br>
Server umístí hráče na hrací pole a ukáže jim, kde je poklad. V každém kole<br>
lze provést jednu z akcí:<br>
  * otoč se o 90° doleva<br>
  * otoč se o 90° doprava<br>
  * udělej krok<br>
<br>
Cílem je, za co nejmenší počet kol dosáhnout cíle. Server upozorní pokud<br>
by klient šel do zdi nebo pokud chtějí dva hráči vejít na stejné políčko.<br>
Počítám, ale časem s rozšířením pravidel o časované bomby, střílení, dobíjení<br>
a vybíjení baterií, práce v týmu. Uvidíme jak nám to půjde.<br>
<br>
Díky<br>
      Marek<br>
_______________________________________________<br>
Python mailing list<br>
<a href="mailto:python@py.cz" target="_blank">python@py.cz</a><br>
<a href="http://www.py.cz/mailman/listinfo/python" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.py.cz/mailman/listinfo/python</a><br>
<br>
Visit: <a href="http://www.py.cz" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.py.cz</a><br>
</blockquote></div>