[Tutor PyCZ] (no subject)

geon geon na post.cz
Úterý Prosinec 27 08:50:44 CET 2005

petr babicka napsal(a):
> Cauky mam dotaz. Nevite nekdo jak dostat v Tkintr do tlacitek nejakou ikonu? Jednoduse jak dat obrazek tlacitku.

Tak to zbyde zase na mne :-). Není v Česku moc lidiček, co se Tkinter
věnují, řekl bych tak 3 ;-). No, ono to s ostatními (GTK, Qt, wx) nebude
o moc růžovější, soudě podle konference této i  python na py.cz :-o

Obrázky na tlačítkách - to je jedna z těch věcí, kdy se ukazuje
"starobylost" Tkinter. Buď se spokojíme s tím co má (xbm, gif, pgm) nebo
budeme muset doinstalovávat další moduly (zde PIL). Rozhodně se to nedá
srovnávat s průzračností řešení v GTK(Glade); ostatní neznám. Zhruba zde
popíši mí poznámky k http://effbot.org/tkinterbook/bitmapimage.htm a
http://effbot.org/tkinterbook/photoimage.htm.

- Bitmapa (BitmapImage) se v Tk standardně říká archaickému (IMHO)
formátu obrázků *.xbm. Je to formát, který se snad kdysi v Linuxu
používal (monochtromatický, dvoubarevný) obrázek. Ve Windows ho umí
ukládat snad jen GIMP. Jednou jsem to zkoušel a nepovedlo se mi to
(uložit jo, ale pak použít v Tk - zajímalo by mě, jestli to jde...)

- Fotografcký obrázek (PhotoImage) - standarndně jen gif a nějaké
pgm/ppm (s těmi ani nikdy nepracoval - taky bych zkusil Gimpa)

- na ostatní typy obrázků (fotek) musíme využít modulu PIL, který umí
zpracovat a předat do Tkinter téměř vše (hlavně asi jpg). Praktická
ukázka viz ta http://effbot.org/tkinterbook/photoimage.htm.

Mnoho zdaru

Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.