[Tutor PyCZ] Dalsi problem s Livewires

geon geon na post.cz
Úterý Únor 28 09:00:41 CET 2006

Petr Prikryl napsal(a):
> GEONE! Není nic horšího, než začátečníkům
> říkat, že je to moc složité nebo zamotané. Nic není
> složité!
>
> [...]
>
> Hodnota může být prázdná (napíšu return bez parametrů),
> nebo je konkrétní, jedna. Vrácená hodnota může být
> jednoduchého typu (například jedno číslo) nebo může
> být trochu složitější.

a mám tě! "může být trochu složitější" :-D
> V Pythonu je to technicky ještě zjednodušeno.
> Vrací se vždy jeden odkaz na objekt s hodnotou.
> Při použití to ale většinou vypadá, jako kdyby
> se vracela jedna hodnota nebo více hodnot. Je to
> tím, že se odkaz na objekt s hodnotou automaticky
> bere tak, jako kdybychom přímo pracovali s oním
> objektem.

Víš já mám zkušenost, že (absolutní) začátečníci často těmto odporně
odborným pojmům nerozumí. Možná to beru podle hesla "podle sebe soudím
tebe" :-) , ale prostě to tak nějak cítím, že je lépe, pokud možno,
odborné terminologii se vyhnout..
> [...]
> obkecáte. Nejsou to předměty natolik přesné,
> aby bylo vždy na první pohled jasné, že něco
> nevíte a jen tak plácáte. Překladače programovacích
> jazyků jsou stroje. Neodpouštějí. Vyžadují přesnost.
>
> Pokud chcete při programování postupovat rychle
> kupředu, musíte ve skutečnosti nejdříve postupovat
> pomalu. Musíte se snažit dokonale pochopit, co
> děláte. Nic vám nesmí zůstat utajeno. Proto zkoušejte
> nejdříve jednoduché věci a dokud není něco úplně
> jasné, ptejte se. Studenti, kteří se neptají, nejsou
> vždy ti, kteří to už umí. Často jsou to ti, kteří

jj
> V programování se používá hodně cizích pojmů.
> Snažte se dobře pochopit i je. Často stačí znát
> český překlad nebo opis toho pojmu. Tuple je například
> to, čemu v češtině říkáme n-tice (dvojice, trojice,
> čtveřice, atd.). Nic magického.
>
> pepr
>
> P.S. pro Geona (on už ví). Kde to budeme sbírat?

hier!

Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.