[Tutor PyCZ] return a dalsi pojmy (bylo Dalsi problem s Livewires)

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Úterý Únor 28 12:38:09 CET 2006

Ok. My se s Geonem jen tak škádlíme. Hledejte jádro
tématu...

geon

> a mám tě! "může být trochu složitější" :-D

Dobrá. Zjednoduším to. Něco zamlčím.

Příkaz return může vracet jedinou věc. Tou jedinou
věcí je "nic" (čili None), nebo například jedno číslo,
jeden řetězec, jedna dvojice, jedna trojice, jeden
slovník, jeden uživatelem vytvořený objekt a podobně.

Pokud to vrácené něco použiji na pravé straně
přiřazení (tj. za rovnítkem), spojí se to
se jménem na levé straně přiřazení.

Pokud na levé straně přiřazení použiji více jmen,
spojí se dohodnutým způsobem s více částmi toho
jednoho, co se vyskytuje na pravé straně přiřazení.

Když například vrátím dvojici čísel a na levé straně
uvedu jedno jméno, pak se přes toto jedno jméno
dostanu na celou jednu dvojici. Pokud ale na levé
straně uvedu dvě jména, spojí se první jméno s prvním
členem dvojice a druhé jméno s druhým členem dvojice.
Pokud bych na levé straně uvedl tři jména, pak se
třetí jméno nemá s čím spojit a stroj (podle dohody)
zahlásí chybu.

> [...] mám zkušenost, že (absolutní) začátečníci
> často těmto odporně odborným pojmům nerozumí.

Vyzývám tímto absolutní začátečníky, ať se ptají
;-). V otázce by mělo být ale zformulováno, čemu
nerozumí nebo jaká je jejich dosavadní představa
(tj. musí projevit vlastní vynaložené úsilí, jinak
to k ničemu nevede).

pepr