[Tutor PyCZ] os.system a cesta s mezerou

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Úterý Červen 6 12:00:20 CEST 2006

> Takhle to funguje pod Windows 2000. Nevím, co to
> dělá jinde. Navíc to zase dostane do pařátů cmd.exe,
> takže nevím, co vše s tím může vyvádět.
>
> V Pythonu bych místo os.system('start xxxx')
> použil spíš os.startfile('xxxx').

V projektu pycron jsem našel obrat, který by mohl některé
věci vysvětlit:

    try:
        # This is the only windows dependant call
        # We use start because we want to spawn the
        # shell command in another process, and not wait
        if os.name == 'nt':
            os.system('start ' + command)
        else:
            os.system(command)
    except:
        log('cron: last command failed to start')

... tj. jinak pro Win98 a jinak pro NT, 2000, XP.
Jinými slovy, ten problém s os.system() je ve skutečnosti
problémem s cmd.exe, respektive command.com.

pepr