[Tutor PyCZ] zřetězení stringů

Tomas Brabenec konference na brabenec.net
Středa Červen 21 08:50:51 CEST 2006


Ano presne tak.
Jde o to, ze kdyz treba jen spojujete dve vety typu. "Dnes je 
hezky."+"Karel je venku" tak je to OK.

Ale pokud tech vet mate treba dvacet, padesat ci vic, tak je dobre 
pouzit napr.:

text_celek = []
text = text_celek.append

text("Dnes je hezky")
text("Karel je venku")
...
.
..
.
.
.
.
text("to uz by mohlo stacit")

print "\n".join(text_celek)


Tomas Brabenec
http://brabenec.net | http://uzdroje.cz
 



Dne 20.6.2006 21:37, Bohumil Douša napsal(a):
> Tak jsem odpověď dostal na stránkách www.py.cz:
>
> "Pythonovské řetězce jsou totiž neměnné (immutable, narozdíl od 
> pascalovských). V každém cyklu se musí vytvořit nový řetězec (a starý 
> se zahazuje). To může vést k neočekávanému poklesu rychlosti 
> provádění. Spojování řetězců pomocí operátorů + nebo += je při 
> provádění několika změn v pořádku, ale při použití v cyklu se to 
> nedoporučuje."
>
> Bohumil Douša napsal(a):
>> Dobrý den,
>> začínám s pythonem a právě jsem si v jedné knize přečetl, že se nemá 
>> pro zřetězení používat znaménko "+", protože prý vytváří při každém 
>> použití nový objekt a že je lépe použít funkci z modulu string 
>> "string.join".
>> Jako příklad použití "+" je uvedeno(toto prý vytvoří dva objekty):
>> x = "ahoj " + "svete"
>>
>> Mohl bych poprosit o nastínění toho, že "+" vytváří nový objekt - jak 
>> mám toto chápat?
>>
>> Děkuji za info a jsem s pozdravem
>> B. Douša
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>> _______________________________________________
>> Tutor mailing list
>> Tutor na py.cz
>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/tutor
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> Tutor mailing list
> Tutor na py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/tutor
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://www.py.cz/pipermail/tutor/attachments/20060621/c5c464af/attachment.htm 


Další informace o konferenci Tutor