[Tutor PyCZ] os.system a cesta s mezerou

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Úterý Květen 23 15:23:06 CEST 2006

Jiri Vit
> [...] pokud potrebujes pridat programu jeste
> parametry, toto mi bezi bez problemu (parametr
> je cesta k souboru):
>
> os.spawnl(os.P_NOWAIT,r"cela cesta k programu  s
> mezerou","nazev_programu",r'"cesta k parametru s mezerou"')

Tohle bych asi ve složitějších případech doporučil spíš,
protože se tím obejde volání cmd.exe a parametry se
předají volání služby systému přímo. Cesty se už neobalují
dodatečnýmí uvozovkami. U argumentů příkazu se uvozovky
stanou jeho součástí -- jako každý jiný znak.

> Paradoxne petruv priklad se 'start' mi nejak nejede, asi
> nekde delam chybu.

Takhle to funguje pod Windows 2000. Nevím, co to
dělá jinde. Navíc to zase dostane do pařátů cmd.exe,
takže nevím, co vše s tím může vyvádět.

V Pythonu bych místo os.system('start xxxx')
použil spíš os.startfile('xxxx').

pepr