[Tutor PyCZ] planetky v seznamu

Jiri Vit jirivit na jirivit.com
Neděle Květen 28 21:24:58 CEST 2006


Jen bych chtel jeste zminit jedno "prekvapeni", ktere te muze v seznamu  
potkat:

>>> vsechny_planety = []
>>> planeta = [60,5,50]
>>> for x in range(3):
...     vsechny_planety.append(planeta)

>>> vsechny_planety
[[60, 5, 50], [60, 5, 50], [60, 5, 50]]

pokud se pak treba jednou nekdy nekde v dalsim kodu u treti planety  
rozhodnes, ze ji zmenis prumer:
>>> vsechny_planety[2][1] = 2

Zmenis prumer vsem planetam v seznamu "vsechny_planety"
>>> vsechny_planety
[[60, 2, 50], [60, 2, 50], [60, 2, 50]]

Neni to chyba v Pythonu, ale vlastnost tzv. menitelnych typu, mezi ktere  
patri seznam, ktery sis zvolil.
Nevim, co s temi objekty hodlas ve hre delat. Osobne bych planetky resil  
pres instance trid a ty
bych pak ukladal do seznamu, ale to uz je trochu jiny program.

pro Geona: od kdy je slunce planetka :-))

Jirka



On Sun, 28 May 2006 18:44:05 +0200, Pavel Kosina <geon na post.cz> wrote:

> Pokud potřebuješ mít několik desítek proměnných, není vhodné je
> pojmenovávat pr0, pr1, pr2, ..., ale dávat je do seznamu a pak budou mít
> jména pr[0], pr[1], pr[2], ....
>
> xDlabacekM na seznam.cz napsal(a):
>>
>> Kompletní verze je taková:
>>
>>
>>
>>  from livewires import *
>>
>> import time
>>





Další informace o konferenci Tutor