[Tutor PyCZ] Pygame - zasahy a otočky (bylo:Re: Fw: HElP)

Pavel Kosina geon na post.cz
Neděle Říjen 8 06:51:30 CEST 2006

Prosím zkus odpovídat tak, abychom poznali, co je tvoje odpověd. Aby
tvoje odpověd nebyla součástí mých odpovědí, aby ne začátku nebyly >
nebo co to tam máš.. Asi takhle, jak je to ted u mně. Jinak se v tom
nedá vyznat co je tvoje a co moje. Podle phpBB fór, tvoje odpovědí jsou
jakoby součástí mých citací, což je šíleně nepřehledné. Jinak díky za
háčky, čárky a věty. Můžu se pak více věnovat mé odpovědi, než luštění
toho, co vlastně chceš.

petrik napsal(a):

>     Mno takže teď nevím jak udelat pro tyhle dva objekty společné to že,
>
>      kdiž se na ne klikne tak se udelá to že se objekt na který sme klikli
>
>      otoči a taky prohraje zvuk. Souradnice umístnení budou odlišné jen aby udalosť po klknutí myši byla
>
>      stejná u tychhle objektú. A nevim co mam přesne napsat tu co jsi řikal ..kladivo=Opicka*(...)*
>
>      co ma ma byt tu (...)?? nevim ..ted tomu sám nechápu co tam je.. proto bych potřeboval podrobnej definovat

Ty dva objekty, budu raději říkat instance, protože je to přesnější,
mají dělat úplně to samé, akorát mají jinak vypadat a být na různých
místech, ne? To značí, že třída, ze které vzešly, může být stejná.
Nadefinuješ si třídu, dejme tomu u tebe Opicka, kde uvedeš všechny
metody a vlastnosti, které tvé instance později budou mít, a pak můžeš
jednoduše z jedné třídy vytvořit tolik instancí, kolik bude libo. Je
nemoudré pro každou instanci vytvářet třídu.

Takže ty tam máš:

    opicka = Opicka('opicka.bmp')

No a já ti radím, abys v té závorce navíc předával ještě souřadnice toho
nástroje (které jinak máš natvrdo ve svcýh třídách) a také abys patřičně
třídu Opička, upravil, aby parametr souřadnice přijímal. Pokud ti to
nepůjde, udělej demo script (bez všech zbytečných věcí, které s
problémem nesouvisí), kde budeš demonstrovat, co podle tebe nejde, a
ptej. se.

Neměl bys do svého programu "slepě" opisovat všechny kody, co ti kdo
pošle. Pokud nechápeš detailně vše, co tvůj kod dělá, je to k ničemu.
Možná ti to zabere dost času, možná si budeš muset na chvíli odejít od
svého cíle a ponořit se do nějakého turoru, ale metoda copy and paste
fakt zde nefunguje.

To, že se kladivo neotáčí, že se otáčí pořád opička, je jiný problém,
chyba, kterou máš ve funkci kurzor.trefa. Ale to zase příště, až budeš
mít něco hotového....

Hodně zdaru

--
geon