[Tutor PyCZ] Python, wxPython a databázová aplikace

superman feed na centrum.cz
Neděle Říjen 8 16:25:47 CEST 2006

 >hehe, to mě pobavilo. A jakou bys rád? Nějakou komerční? LGPL by šla?
 >Myslím že vyloučením GPL vyřazuješ většinu žhavých kandidátů, pokud
 >tedy nějací jsou   :-)

GPL licence mi přikazuje dělat všechno pod GPL a to já nedělám.
Nechci-li dodržovat podmínky licence, pak jí nemohu používat, to je
jasné. Svoje věci dávám buď jako freeware, nebo jako BSD, případně
public domain podle uvážení. A nechci si zbytečně svazovat ruce
podmínkami, které mi dává GPL.

Zatím jsem bez GPL slušně vystačil, navíc pod ne GPL je ten
nejkvalitnější sw. Navíc pokud se jednou něco naučím a budu tomu věnovat
řadu hodin, chci to mít možnost použít i v práci a to mi GPL neumožňuje.

S GPL programy a LGPL knihovnami je spousta právních problémů, které se
mi před časem zajedly a já si řekl dost. Nehodlám zkoumat každý kus
zdrojáku, jestli je GPL kompatibilní, když běžně ve velkém programu
použiju zdrojáky od desítek autorů. Nejsem právník, a nechci se jím
stát. Prostě jak je něco GPL, přestává mě to zajímat jako programátora.
Neodmítám GPL programy, ale pro programování si GPL nevybírám a nechci
se učit práci s takto omezenými kódy.

Mimochodem, skoro všechen zajímavý kód je pod ne GPL licencemi, což mě
samotného překvapilo. Podívejte se na Apache, PHP, sqlite, wxWidgets a
další. Naopak leckteré firmy stavějící na GPL musejí ustupovat, protože
třeba MySQL začalo být vyřazováno z PHP kvůli striktnosti jeho GPL
licence, což by pro firmu MySQL AB byla katastrofa. Nakonec musela tato
firma udělat licenční výjimku, nechtěla-li dále ztrácet pozici v PHP. Do
PHP nic GPL nedostanete. Do řady jiných rozšířených programů také ne.

Tím diskusi o GPL končím, prostě jsem si jí přečetl a nehodlám jí
akceptovat. Nerozvíjejte prosím dále debatu o licenci, já jsem rozhodnut
a ať si každý používá co chce.