[Tutor PyCZ] CherryPy

Matus Lucenic matus.lucenic na gmail.com
Úterý Září 19 16:17:08 CEST 2006

Zdravim,

viacej krat bol na tejto konferencii doporucovany framework CherryPy. Chcem sa spytat ci niekto ma s tymto frameworkom prakticke skusenosti (najlepsie v realnom nasadeni).

Ja som sa s nim nejaky cas hral a moj celkovy dojem je velmi pozitivny. Mam ale niekolko veci, ktore mi nie su celkom jasne:

- priradovanie premennych z GET a POST sa deje automaticky (cez parameter metody) s tym, ze ak sa sa posielaju 2 premenne jedna cez GET druha cez POST, tak GET ma prednost. Toto sa mi nezda ako najstastnejsie riesenie. Viete niekto ci sa da toto automaticke priradovanie vypnut a robit to rucne (v dokumentacii som to nanasiel)?

- CherryPy bezi na vlastnom serveri, ktory sa pri vacsej zatazi spusta za Apachom cez mod_rewrite alebo tiez cez mod_python, FastCgi... Viete mi niekto povedat, ktore riesenie je najlepsie pre multidomenovy projekt? CherryPy server  by sa totiz spustal pre kazdu domenu zvlast na vlastnom porte. To znamena, ze ak by som mal server s 50 domenami, tak by mi tam bezalo 50 instancii cherrypy servera? Uvazujem spravne, alebo sa to riesi uplne inak?

- posledna otazka sa netyka priamo Cheerypy. Mate niekto skusenosti s pouzivanim gd kniznice v pythone (napr. cez gdmodule), alebo je vyhodnejsie pouzivat pythonovsku kniznicu - konkretne myslim PIL?

Dakujem za reakcie
ml