[Tutor PyCZ] ještě seznam jako globální proměnná

Jan Šimůnek jsim na med.muni.cz
Úterý Březen 27 18:34:27 CEST 2007

Dobrý den,

děkuji za včerejší rady, snad to bude fungovat (pracuji na tom mezi jinou
činností, které bylo dnes požehnaně).

Dělám grafický formulář, do kterého se údaje naklepou myší z OptionMenu
(mnoha), takže je potom nutné takto nastavené proměnné hromadně zpracovat a
uložit jako řádek do databáze. Takže nemohu volat parametry této funkce, tu
nechávám uživatele volat až když je vše nastaveno. Seznamy by mě měly ušetřit
kód, abych nemusel psát do nekonečna:

vyberA=StringVar()
vyberA.set("0")
vyberB=StringVar()
vyberB.set("0")

atd. ...

a potom

def zpracovani():
      global vyberA
      global vyberB
      atd. ...

do zblbnutí, protože těch výběrů je několik desítek. (Obávám se, že jediným
"přínosem" koncepce objektového programování je, že 90% zdrojového textu
programu je v porovnání s procedurálním programováním jen naprostý balast.)

Takže pokud by se proměnné z OptionMenu daly stáhnout do seznamů (po logických
celcích), což jde při jejich deklaraci pomocí cyklu, to jsem už vyzkoušel, a
ty seznamy jednoduše nastavit jako globální (a ne položku po položce), pak by
to byla velká úspora kódu.

S pozdravem
Jan Šimůnek