<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html;charset=ISO-8859-2" http-equiv="Content-Type">
  <title></title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
STA napsal(a):
<blockquote cite="mid012201c5ada2$779926c0$cf00a8c0@STA" type="cite">
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; ">
  <meta content="MSHTML 6.00.2800.1491" name="GENERATOR">
  <style></style>
  <div><font face="Arial" size="2">Ahoj tak jsem si stahnul modul
pygame, ale porad enchapu nahrani obrazku ze souboru. Poradi mi nekdo
jak ho jednoduse nahrat?</font></div>
  <div><font face="Arial" size="2">Dekuji za pripadne odpovedi ; /</font></div>
</blockquote>
Doporučuji plně projít jeden až
dva tutoriály čistě ohledně jazyka. Na webu <a
 class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.py.cz">www.py.cz</a>
je jich spousty. Myslím že není
ani
tak důležité, abys uměl natáhnout obrázek, ale abys věděl, co děláš.
Proč je tam zrovna to a ne ono. Rozhodně bys měl umět
"funkce" a "třídy". Bez nich se dál nedostaneš ;-).<br>
<br>
Pokud ti jde skutečně jen o natažení obrázku, jednodušeji je to
vysvětlováno v "Posuň to" než v "Opička...". Nicméně i zde jsou třebas
"funkce" a
"třídy". Pokud se jím nebudeš chtít prokousávat řádku po řáídku, je
možné, že nepochopíš spousty ze základů jazyka i pygame.<br>
<br>
Takže to co hledáš, je<br>
<pre>hrdina = pygame.image.load('hrdina.jpg')
</pre>
<p>Jen připomínám, ať si dáš pozor na cesty, obrázek by měl ležet ve
stejném adresáři nebo musí být s plnou cestou. Obrázek můžeš použít
jakýkolik, nebo si ho stáhnout ze stejné stránky tutoriálu.<br>
</p>
Celý kod pro načtení obrázku. (bez "funkcí" a "tříd"! ) :-) :<br>
<br>
<tt># -*- coding: cp1250 -*- <br>
<br>
# import a inicializace<br>
import pygame, sys<br>
from pygame.locals import *<br>
pygame.init()<br>
<br>
# nastavení konstant<br>
REZIM=(640, 480)<br>
umisteniObrazku=(0,0)<br>
<br>
<br>
obrazovka = pygame.display.set_mode(REZIM) <br>
hrdina = pygame.image.load('hrdina.jpg') #načtení obrázku<br>
obrazovka.blit(hrdina, umisteniObrazku) # vykreselení na obrazovkku<br>
<br>
pokracovat=1<br>
<br>
while pokracovat:                 # téměř do nekonečna<br>
   for udalost in pygame.event.get():  # o tomto více v tutoriálu<br>
      if udalost.type ==QUIT:          # ošetření Alt+F4<br>
           pokracovat=0<br>
   pygame.display.update()          # aktualizace obrazovky<br>
   pygame.time.delay(100)           # cekej<br>
<br>
<br>
pygame.quit()<br>
print "Ted jsi zavrel okno. A to je vse :-)"<br>
<br>
</tt>Není to moc jednoduché, co? V jiných GUI jde pouhé načtení obrázku
daleko jednodušeji. Pygame ale je herní modul, takže následně je zase
lehčí ovládat pohyb obrázku a případné střílení (kolize s jinými
obrázky),....<br>
<br>
Pro názornost přikádám jak by to bylo v Tkinteru. <br>
<tt>import Tkinter<br>
<br>
root=Tkinter.Tk()<br>
<br>
platno=Tkinter.Canvas()<br>
platno.pack()<br>
<br>
obrazek = Tkinter.PhotoImage(file="hrdina.gif")<br>
polozka = platno.create_image(100, 100, image=obrazek)<br>
<br>
root.mainloop()<br>
</tt><br>
Vsimni si, ze jsem predelal jpg na gif, protoze Tkinter bohuzel sám o
sobě nepodporuje jpg. Vestavěnou podporu ma pro gif a pgm. Pokud chceš
používat i jiné formáty, potřebuje modul PIL (Image) (nutno stáhnout),
což je mimochodem skvělá knihovna na práci s  obrázky (převod mezi
formáty a úprava obrázku - třebas u všech obrázků ve složce změníš
rozměry nebo hloubku ...). Použití s Tkinterem pak vypadá takto:<br>
<tt><br>
#---------------jpg-------------------------------------<br>
<br>
<br>
import Tkinter, Image, ImageTk<br>
<br>
root=Tkinter.Tk()<br>
<br>
platno=Tkinter.Canvas()<br>
platno.pack()<br>
<br>
obrazekRaw = Image.open("hrdina.jpg")<br>
obrazek = ImageTk.PhotoImage(obrazekRaw)<br>
polozka = platno.create_image(100, 100, image=obrazek)<br>
<br>
root.mainloop()</tt><br>
<br>
<br>
Hezké počtení, nedávám k příkladům žádný komnetář. Kdyby něco nebylo
jasné nebo nefugovalo, tak se ptej :-)<br>
<br>
geon<br>
<br>
<br>
</body>
</html>