[python] Vitejte na palube

ViNiL vinil na zagamma.cz
Neděle Duben 14 01:09:52 CEST 2002

Ahoj!

Vytvořil jsem mailing list 'python na zagamma.cz', do kterého jsem zapsal
všechny, kdo projevili alespoň minimální ochotu podílet se na přípravě
python/zope webu. Pokud jsem zapsal někoho omylem (to se omlouvám) nebo si to
někdo rozmyslel, stačí poslat mail na adresu 'python-leave na zagamma.cz' a je
to.

Nejprve jednu organizační: v úzkých, specializovaných "user groups" bývá
zvykem, že si její členové tykají. Takže pokud to není někomu vysloveně proti
mysli, bral bych to jako hotovou věc.

A teď cíl: celé mé snažení vzniklo z absence české pythonovské a zopeovské
komunity. Řekl bych, že to není tím, že by tyto věci nikdo nepoužíval, ale
prostě to zatím nikdo nerozťal. A domnívám se, že tyto věci jsou tak kvalitní,
že si zaslouží nějakou uživatelskou základnu a propagaci a to budiž cílem
našeho snažení.

Konkrétní realizace: jako první jsem zřídil tuto konferenci, kde můžeme vesele
probrat všechny následující kroky. Zároveň začínám pracovat na nějakém webu.
Od webu si slibuji: přehled aktuálních pythonovských událostí přeložený do
Českého (Slovenského :-) jazyka, přeložené základní tutoriály, vlastní české
dokumenty, recenze knih a programů souvisejících s Pythonem. Pythonovský
rozcestník. Toť asi v kostce vše.

Skupiny: v Pythonu je napsáno pár významných produktů jako Zope, Mailman apod.
Je možné, že časem bude potřeba tyto podskupiny trochu separovat, ale zatím
můžeme být jenom rádi, když vůbec něco budem mít :-)

Mou práci na webu můžete průběžně sledovat na python.zagamma.cz. Nejsem
rozhodně žádný grafik, takže přijímám s radostí jakékoliv kritiky a lepší HTML
vůbec. A co se týče obsahu, tak to i doufám, že mě v tom nenecháte samotnýho.
Zatím se tam snažím nastínit ty jednotlivé kategorie a pak začnu dělat nějakou
tu konkrétnější podobu.

Domény:
Asi se mi podařilo od kšeftaře s doménama odkoupit 'py.cz', takže se tam, jak
to bude možné, komplet přestěhujeme.

Jo, vůbec bych si představoval název České Pythonovské komunity 'PyCZ'.

Těším se na vaše komentáře a připomínky.

p.s.
Konferenci provozuji pomocí Mailmana, web pomocí Zope. To jen jakože považuji
za vhodné, aby Pythonovská komunita používala Python :-)

--
ViNiL the GNU hippie

Blbost neodhalená působí nezávisle na našem vědomí, a je tudíž škodlivá;
škodlivější je však blbost odhalená, ale přehlížená a trpěná.
                -- Twain