[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Petr Mach gsl na seznam.cz
Úterý Prosinec 17 12:58:29 CET 2002

Jarda wrote:
> Slovnik je srozumitelny zacatecnikum, pokud nekdo nekdy
> pracoval treba s C a glib, pak se tam zcela jiste potkal s
> nazvem asociativni pole!
>
> To ano, ale to uz prizpusobujeme pythonovskou terminologii jinym jazykum...
> BTW proc ty vykricniky, voni se zlobej?
A co je na tom spatneho? Proc zavadet newspeak? Proc zavadet
babylon, proc jednu a tu samou vec nazyvat ruzne? Kdyz se rekne
asociativni pole, vim hned presne o co jde. Celej Python je temahle
nesmysly prolezlej a snazi se byt za kazdou cenu originalni, zbytecne.

Nekdo prohlasil ze Python je snadny jazyk pro zacatecniky,jak se v nem
lehko a krasne programuje a jak je srozumitelny a vsichni ostatni to po
nem papouskuji, ale skutecnost je jina. Pythonu schazi takove zakladni
konstrukce jako je switch, inkrementace nebo preruseni nekolika cyklu
najednou. Osobne bych tuto roli spis priradil PHP, ktere si na nic
nehraje a je opravdu snadne a k zacatecnikum privetive. Akorat ze
to bohuzel je specializovany jazyk a ma mizernou podporu objektu,
vyjimek a podobne.

To samy, kazdej kdo kdy pricichl k programovani vi co to je konstruktor
a dovede si predstavit co to je konstruktor seznamu, ale pod strucnym
seznamem si nikdo nepredstavi nic. Kazdy kdo programuje stejne musi
pricichnout k anglictine. Stejne pri jen trochu netrivialnejsich vecech
bude muset nahlizet do anglicke dokumentace a cist ruzne howto,
konference a podobne. Osobne bych tedy mnohe veci neprekladal a kdyz,
tak takovym zpusobem, aby bylo mozno puvodni nazev snadno odvodit.