[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Jarda j_p_misc na centrum.cz
Úterý Prosinec 17 13:20:47 CET 2002

> Nekdo prohlasil ze Python je snadny jazyk pro zacatecniky,jak se v nem
> lehko a krasne programuje a jak je srozumitelny a vsichni ostatni to po
> nem papouskuji, ale skutecnost je jina. Pythonu schazi takove zakladni
> konstrukce jako je switch, inkrementace nebo preruseni nekolika cyklu
> najednou. Osobne bych tuto roli spis priradil PHP, ktere si na nic
> nehraje a je opravdu snadne a k zacatecnikum privetive. Akorat ze
> to bohuzel je specializovany jazyk a ma mizernou podporu objektu,
> vyjimek a podobne.

No, PHP je dle meho nazoru navrzene spatne, Python se nekomu libit muze,
jinemu ne, ale myslim, ze JE jednoduchy a pristupny zacatecnikum. Konkretni
pripominky:

switch - myslim, ze casem bude, Python se vyviji

inkrementace - v cem je i++ lepsi nez i += 1, kdyz odhledneme od toho, ze
inkrementovani je
v assembleru rychlejsi nez scitani? Pokud jde o prefixove a postfixove
inkrementovani, to bych
do Pythonu rozhodne netahal...

preruseni nekolika cyklu najednou - da se obejit tou vyjimkou. Osobne mi to
pripada porad
lepsi nez goto.

Pokud mate pocit, ze vam Python vicemene vyhovuje, ale chtelo by to sem tam
neco vylepsit,
muzete to navrhnout (ale tady to nepomuze, my vyvoj Pythonu neridime :-)

S pozdravem

    Jarda Pachola